|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Bilimsel araştırmanın tanımlanması ve aşamaları
|
K1.Ders Notu
|
|
2
|
Araştırmanın kavramsal boyutu ve araştırma süreci
|
K1.Ders Notu
|
|
3
|
Araştırma türleri, sınırlamaları, yığın
|
K1.Ders Notu
|
|
4
|
Kavramları ölçme, ölçme araçları
|
K1.Ders Notu
|
|
5
|
Araştırma değişkenlerinin belirlenmesi
|
K1.Ders Notu
|
|
6
|
Araştırma tasarımının seçimi, örnek çapı, ölçme araçları
|
K1.Ders Notu
|
|
7
|
Bilimsel araştırmalarda dikkate alınacak unsurlar, kütüphane araştırması, sanal kütüphaneler 1
|
K1.Ders Notu
|
|
8
|
Bilimsel araştırmalarda dikkate alınacak unsurlar, kütüphane araştırması, sanal kütüphaneler 2
|
K1.Ders Notu
|
|
9
|
Deneysel araştırma tasarımları
|
K1.Ders Notu
|
|
10
|
İnceleme araştırma tasarımları
|
K1.Ders Notu
|
|
11
|
Araştırma kanıtı olarak veri ve verilerin toplanması, yığın, örneklem ve örneklem çerçevesi
|
K1.Ders Notu
|
|
12
|
Araştırma önerisi
|
K1.Ders Notu
|
|
13
|
Bilimsel araştırmalarda etik kurallar
|
K1.Ders Notu
|
|
14
|
Etik ihlal türleri: İntihal, sahtecilik, duplikasyon
|
K1.Ders Notu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tolga ZAMAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1.Ders Notu
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Gürsakal, N. (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları.
YK2.Altunışık, R. ve ark. Araştırma Yöntemleri, Sakarya kitabevi, 2005.
YK3.E. Öngel, A Research Guide, Ankara , 1983.
YK4.Kaptan S., 1995, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Bilim Yayınevi, Ankara
YK5.Barzun, J., Greaff Henry F. (1997). Modern Araştırmacı, TÜBITAK Popüler Bilim Kitapları 33, Çeviri: Fatoş Dilber, Ankara, Türkiye.
|
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel araştırma türleri, araştırma problemini saptama ve araştırma hipotezlerini ortaya koyabilmeyi öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği
|
Araştırmadaki amacın belirlenmesi ve problemlerin istatistik dilinde ifade edilmesi, hipotezlerin ortaya konması, teorik çerçeve ve veri toplama yönteminin saptanması, araştırma planının hazırlanması, verilerin toplanması, analizi, hipotezlerin sınanması, yorumlanması ve elde edilen sonuçların sunulma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
İstatistik bilimindeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve aralarında ilişki kurar.
|
-
|
|
2
|
İstatistiksel veriyi toplar, düzenler; veriyi özetlemek için uygun tablo ve grafikleri oluşturur.
|
-
|
|
3
|
Veriyi çözümleyerek, uygun istatistiksel yöntemi belirler, istatistiksel olarak değerlendirir ve geleceğe yönelik tahmin yapar
|
-
|
|
4
|
Deney tasarlar ve deney sonuçlarını istatistiksel olarak analiz eder ve yorumlar
|
-
|
|
5
|
İstatistik bilimine temel olan Matematik alanında yeterli düzeyde ve İktisat alanında temel düzeyde bilgi sahibi olur
|
-
|
|
6
|
İstatistiki sorunları tanımlar, kanıtlar ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirir
|
-
|
|
7
|
İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanır
|
3
|
|
8
|
Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirir
|
5
|
|
9
|
İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek bilgisayar programlama ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanır
|
-
|
|
10
|
Analitik düşünme becerisine sahip olur
|
-
|
|
11
|
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma
|
-
|
|
12
|
Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir ve liderlik yapabilir.
|
5
|
|
13
|
Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilir ve kaynak taraması yapabilir.
|
5
|
|
14
|
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verileri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur
|
4
|