ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Matematik IST203 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok Değişkenli fonksiyonları tanımlar.
    2-Analitik düşünebilme ve değerlendirme özelliğine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çok değişkenli fonksiyonlar tanım Ders Notu
    2 Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik Ders Notu
    3 Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik uygulamaları Ders Notu
    4 Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, diferansiyellenebilen fonksiyonlar 1 Ders Notu
    5 Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, diferansiyellenebilen fonksiyonlar 2 Ders Notu
    6 Toplam diferansiyel ve uygulamaları Ders Notu
    7 Kapalı fonksiyonlar 1 Ders Notu
    8 Kapalı fonksiyonlar 2 Ders Notu
    9 Koordinat dönüşümleri ve fonksiyonel bağımlılık Ders Notu
    10 Çok değişkenli fonksiyonlarda Taylor açılımı Ders Notu
    11 Çok değişkenli fonksiyonlarda ekstremumlar Ders Notu
    12 Vektörel analiz Ders Notu
    13 Vektörel analiz uygulamaları Ders Notu
    14 Monte Carlo integrasyonu Ders Notu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuba KOÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Ders notları
    Yardımcı Kitap YK1.Hacısalihoğlu H. H., Balcı M. ve Gökdal F., 1988, Temel ve Genel Metematik, Özyeşim web ofset tesisleri YK2.Balcı M., 1997, Matematik Analiz, Cilt2, Balcı Yayınları. YK3. Kaplan W., 1991, Advanced Calculus, Addison-Wesley Publishing, New York
    Dersin Amacı Çok değişkenli fonksiyonlarda temel kavram ve yöntemleri vermektir
    Dersin İçeriği Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Toplam diferansiyel ve uygulamaları, Çok değişkenli fonksiyonlarda Taylor açılımı, Vektörel analiz
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İstatistik bilimindeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve aralarında ilişki kurar. 3
    2 İstatistiksel veriyi toplar, düzenler; veriyi özetlemek için uygun tablo ve grafikleri oluşturur. -
    3 Veriyi çözümleyerek, uygun istatistiksel yöntemi belirler, istatistiksel olarak değerlendirir ve geleceğe yönelik tahmin yapar -
    4 Deney tasarlar ve deney sonuçlarını istatistiksel olarak analiz eder ve yorumlar 5
    5 İstatistik bilimine temel olan Matematik alanında yeterli düzeyde ve İktisat alanında temel düzeyde bilgi sahibi olur -
    6 İstatistiki sorunları tanımlar, kanıtlar ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirir -
    7 İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanır -
    8 Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirir 4
    9 İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek bilgisayar programlama ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanır -
    10 Analitik düşünme becerisine sahip olur -
    11 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma -
    12 Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir ve liderlik yapabilir. -
    13 Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilir ve kaynak taraması yapabilir. -
    14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verileri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster