Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Sayısal çözümleme tekniklerinin kullanılma nedenleri
|
K1.Ders Notu
|
2
|
Hata türleri ve kaynakları
|
K1.Ders Notu
|
3
|
Taylor açılımı
|
K1.Ders Notu
|
4
|
Sonlu fark hesabı, ileri sonlu fark işlemi, geriye doğru sonlu fark işlemi 1
|
K1.Ders Notu
|
5
|
Sonlu fark hesabı, merkezi fark, ortalama ve Kaydırma işlemi 2
|
K1.Ders Notu
|
6
|
Eşit aralıklı olmayan veriler için interpolasyon
Eşit aralıklı veriler için interpolasyon
|
K1.Ders Notu
|
7
|
Denklem kökleri (lineer olmayan denklemin çözümü); Yarıya bölme ve lineer iterasyon yöntemi 1
|
K1.Ders Notu
|
8
|
Denklem kökleri (lineer olmayan denklemin çözümü); Yarıya bölme ve lineer iterasyon yöntemi 2
|
K1.Ders Notu
|
9
|
Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü; Newton Raphson, Sekant yöntemi ve Lineer İterasyon Yöntemi
|
K1.Ders Notu
|
10
|
Lineer denklem sistemlerinin çözümü; Gauss Eliminasyonu, Gauss Jordan yöntemi
|
K1.Ders Notu
|
11
|
Lineer denklem sistemlerinin çözümü; Gramer, LU Ayrıştırması ve Jacobi yöntemi
|
K1.Ders Notu
|
12
|
Sayısal Türev
|
K1.Ders Notu
|
13
|
Sayısal İntegral
|
K1.Ders Notu
|
14
|
Uygulama
|
K1.Ders Notu
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuba KOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ders Notu
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.İbrahim Uzun, Nümerik Analiz, Beta, 2000
YK2.Mehmet Bakioğlu, Sayısal Analiz, Birse Yayınevi,2011
YK3.İrfan Karagöz, Sayısal Analiz ve Müendislik Uygulamaları, 2001
|
Dersin Amacı
|
Cebirsel olarak çözülebilen veya çözülemeyen matematiksel problemlerin çözümünde kullanılan doğrudan ya da dolaylı yöntemlerin tanıtılması
|
Dersin İçeriği
|
Giriş; Taylor açılımı, Sayısal çözümlemede karşılaşılan hata çeşitlerinin tanımı ve kaynakları, İnterpolasyon, tek değişkenli ve/veya çok değişkenli denklemin, lineer denklem sistemlerinin ve lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü, Eğri uydurma: en küçük kareler yöntemi, Sayısal türev, sayısal integral
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İstatistik bilimindeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve aralarında ilişki kurar.
|
-
|
2
|
İstatistiksel veriyi toplar, düzenler; veriyi özetlemek için uygun tablo ve grafikleri oluşturur.
|
-
|
3
|
Veriyi çözümleyerek, uygun istatistiksel yöntemi belirler, istatistiksel olarak değerlendirir ve geleceğe yönelik tahmin yapar
|
3
|
4
|
Deney tasarlar ve deney sonuçlarını istatistiksel olarak analiz eder ve yorumlar
|
-
|
5
|
İstatistik bilimine temel olan Matematik alanında yeterli düzeyde ve İktisat alanında temel düzeyde bilgi sahibi olur
|
2
|
6
|
İstatistiki sorunları tanımlar, kanıtlar ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri geliştirir
|
-
|
7
|
İstatistik alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanır
|
2
|
8
|
Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirir
|
-
|
9
|
İstatistik bilimini etkin olarak uygulayabilecek bilgisayar programlama ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanır
|
2
|
10
|
Analitik düşünme becerisine sahip olur
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma
|
-
|
12
|
Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahiptir ve liderlik yapabilir.
|
-
|
13
|
Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilir ve kaynak taraması yapabilir.
|
-
|
14
|
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verileri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur
|
-
|