ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hyperbolic Geometry MATH307 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hiperbolik geometriyi üst yarı-düzlem modeli ile tanımlar
    2-Möbius dönüşümlerini ve özelliklerini tanımlar
    3-Hiperbolik düzlemde uzunluk ve alan hesabı yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler102816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hiperbolik düzlem için bir model
    2 Riemann küresi
    3 Möbius dönüşümlerinin gurubu
    4 Çapraz oran
    5 Möbius dönüşümlerinin sınıflandırması
    6 Yansımalar
    7 Möb(H) gurubunun geçişme özellikleri
    8 Yollar ve yay-uzunluğu elemanları
    9 H`de yay-uzunluğu elemanı
    10 Poincare disk modeli
    11 İçbükeylik ve hiperbolik çokgenler
    12 Hiperbolik alan tanımı
    13 Hiperbolik düzlemde trigonometri
    14 Hiperbolik düzlemin hiperboloid modeli
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Süleyman Cengiz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Anderson, J.W. 2005, Hyperbolic Geometry, 2nd edition. Springer Undergraduate Mathematics Series, 276 p., USA.
    Yardımcı Kitap Iversen, B. 1992. Hyperbolic geometry. Cambridge University Press, 298 p., USA. Ramsay, A., Richtmyer, R.D. 1995. Introduction to hyperbolic geometry. Springer, 287 p., New York.
    Dersin Amacı Üst yarı-düzlemde hiperbolik geometriyi ve dönüşümlerini tanımlama ve bu geometride ölçümler yapma.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 5
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster