ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    INTRODUCTION TO BASIC MATHEMATICS MATH111 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayıları kavrar ve sayılar kümesinde temel işlerleri yapar.
    2-Üstel, köklü, mutlak değer, logaritma, trigonometri fonksiyonlarını ve özelikerini kavrar.
    3-Eşitlikleri ve eşitsizlikleri çözer.
    4-İkilileri ve koordinat sistemini kavrar.
    5-Fonksiyonları, fonksiyon tiplerini ve bazı özel fonksiyonları kavrar.
    6-Belirtilen bir fonksiyonun grafiğini çizer.
    7-Belirtilen bir fonksiyonun tersini bulur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler108216
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 102816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kümeler ve kümelerde işlemler
    2 Sayılar (Doğal sayılar, Tam sayılar, Rasyonel sayılar, Reel sayılar) ve bunlar üzerinde işlemler
    3 Özdeşlikler ve denklemler
    4 Mutlak değer ve ilgili özellikler
    5 Denklemler ve denklem sistemleri
    6 Eşitsizlikler
    7 Üslü ve köklü ifadeler
    8 Sıralı ikililer, Koordinat sistemi, bazı işlemler
    9 Trigonometri
    10 Logaritma
    11 Bağıntılar
    12 Fonksiyonlar
    13 Fonksiyon türleri ve grafikleri
    14 Verilen fonksiyonların tersleri ve grafikleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Celallettin KAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar [1] Baykul, Y., Brown, L. M. , Çoker, D. and Karaçay, T. Colloge mathematics, Hititi Publications, Ankara, 1998. [2] Balcı, M. (2007) "Genel Matematik" Ankara.
    Yardımcı Kitap [1] Apostol, T. M. (1974) "Mathematical Analysis" Addison-Wesley ,USA. [2] Adams A. R. (2003) "Calculus: A Complete Course" Addison-Wesley ,USA. [3] Anton, H. (1999) "CALCULUS: A New Horizon?" John Wiley & Sons, USA.
    Dersin Amacı Matematik temel kavramlarını ve işlemleri tanıtmak ve ilgili problemleri çözmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 2
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 3
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster