Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kümeler ve kümelerde işlemler
|
|
2
|
Sayılar (Doğal sayılar, Tam sayılar, Rasyonel sayılar, Reel sayılar) ve bunlar üzerinde işlemler
|
|
3
|
Özdeşlikler ve denklemler
|
|
4
|
Mutlak değer ve ilgili özellikler
|
|
5
|
Denklemler ve denklem sistemleri
|
|
6
|
Eşitsizlikler
|
|
7
|
Üslü ve köklü ifadeler
|
|
8
|
Sıralı ikililer, Koordinat sistemi, bazı işlemler
|
|
9
|
Trigonometri
|
|
10
|
Logaritma
|
|
11
|
Bağıntılar
|
|
12
|
Fonksiyonlar
|
|
13
|
Fonksiyon türleri ve grafikleri
|
|
14
|
Verilen fonksiyonların tersleri ve grafikleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Yard. Doç. Dr. Celallettin KAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
[1] Baykul, Y., Brown, L. M. , Çoker, D. and Karaçay, T. Colloge mathematics, Hititi Publications, Ankara, 1998. [2] Balcı, M. (2007) "Genel Matematik" Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
[1] Apostol, T. M. (1974) "Mathematical Analysis" Addison-Wesley ,USA. [2] Adams A. R. (2003) "Calculus: A Complete Course" Addison-Wesley ,USA. [3] Anton, H. (1999) "CALCULUS: A New Horizon?" John Wiley & Sons, USA.
|
Dersin Amacı
|
Matematik temel kavramlarını ve işlemleri tanıtmak ve ilgili problemleri çözmek.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
4
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
5
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
2
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
3
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
3
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|