Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kombinatorik analiz
|
|
2
|
Olasılık aksiyomları
|
|
3
|
Dağılım fonksiyonu ve özellikleri
|
|
4
|
Şartlı olasılık ve Bayes formülü
|
|
5
|
Bağımsız olaylar
|
|
6
|
Kesikli rastgele değişkenler
|
|
7
|
Olasılık fonksiyonları ve dağılımları
|
|
8
|
Beklenen değer ve özellikleri
|
|
9
|
Beklemler ve varyans
|
|
10
|
Özel olasılık dağılımları
|
|
11
|
Özel olasılık dağılımları
|
|
12
|
Sürekli rastgele değişkenler
|
|
13
|
Özel olasılık yoğunlukları
|
|
14
|
Özel olasılık yoğunlukları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
[1] Sheldon Ross, A First Course in Probability, 8th Ed., Prentice Hall, 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
[1] J.E.Freund, Matematiksel İstatistik, 6.Baskıdan çeviri, Literatür Yayıncılık, 2001.
[2] R.E. Walpole, R.H.Myers, S.L. Myers, K. Ye, Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Ed., Prentice Hall, 2012.
|
Dersin Amacı
|
Olasılığın temel kavramlarını tanıtmak ve olaylarla ilişkilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
5
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
1
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
5
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
3
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
4
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
4
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
2
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
4
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
2
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
2
|