ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PROBABILITY AND STATISTICS II MATH218 GÜZ-BAHAR 4+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok değişkenli dağılımları tanımlar ve uygular.
    2-Tek ve çok rassal değişkenli fonksiyonları ve olasılık dağılımlarını kavrar.
    3-Örnekleme dağılımlarını bilir ve uygulama yapar.
    4-Tahmin sorunları ve önsav sınamaları ile istatistiksel çıkarsama sorunlarını çözümler ve uygular.
    5-Bir ya da daha çok değişkeni başka değişkenler cinsinden tahmin eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çok değişkenli dağılımlar
    2 Koşullu dağılımlar
    3 Çarpım beklemleri ve koşullu beklentiler
    4 Rassal değişkenlerin fonksiyonları
    5 Örnekleme dağılımları
    6 Örnekleme dağılımları
    7 Tahmin etme: Kuram
    8 Tahmin etme: Kuram
    9 Tahmin etme: Uygulamalar
    10 Önsav sınaması: Kuram
    11 Önsav sınaması: Uygulamalar
    12 Regresyon ve Korelasyon
    13 Normal Regresyon ve Korelasyon
    14 Çoklu doğrusal regresyon
    Ön Koşul PROBABILITY AND STATISTICS I
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R.E. Walpole, R.H.Myers, S.L. Myers, K. Ye, Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Ed., Prentice Hall, 2012.
    Yardımcı Kitap J.E. Freund, Matematiksel İstatistik, 6.Baskıdan çeviri, Literatür Yayıncılık, 2001.
    Dersin Amacı Çok değişkenli olasılık dağılımlarını, istatistiksel veri toplama, analiz ve hesaplama yöntemlerini bilme ve kullanma.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 1
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 5
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme 3
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 4
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme 4
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 3
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster