ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ALGEBRA I MATH303 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Boştan farklı bir kümesinin grubu olup olmadığını analiz eder.
    2-Bir grubun devirli grup olup olmadığını belirler
    3-Permütasyon gruplarını tanımlar.
    4-İki grubun direkt çarpımını inşa eder.
    5-İki grubun homomorf olup olmadığına karar verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Grubun tanımı ve grup örnekleri I K1) Ders Notları
    2 Grubun tanımı ve grup örnekleri II K1) Ders Notları
    3 Alt gruplar ve örnekleri K1) Ders Notları
    4 Devirli gruplar I K1) Ders Notları
    5 Devirli gruplar II K1) Ders Notları
    6 Permütasyon gruplar K1) Ders Notları
    7 Yörünge, devir ve alterne gruplar K1) Ders Notları
    8 Ara Sınav
    9 Yan-kümeler ve Lagrange teoremi K1) Ders Notları
    10 Direkt çarpım grupları ve sonlu üretilmiş abelyen gruplar I K1) Ders Notları
    11 Direkt çarpım grupları ve sonlu üretilmiş abelyen gruplar II K1) Ders Notları
    12 Homomofizm ve izomorfimler I K1) Ders Notları
    13 Homomofizm ve izomorfimler II K1) Ders Notları
    14 Çarpım grupları K1) Ders Notları
    15 Örnekler ve sorular K1) Ders Notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Koordinatör Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap K1) Fraleigh, John B. (2014). A First Course in Abstract Algebra (7th Edition). Pearson Education Limited, England. K2) Herstein, I. N. (1996). Abstract Algebra (3rd Edition). Prentice-Hall, Inc, New Jersey.
    Dersin Amacı Grup teori ile ilgili temel kavramları öğrenmektir.
    Dersin İçeriği Gruplar, alt gruplar, grup homomorfizmaları ve bölüm grupları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 4
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme -
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 2
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster