ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MATHEMATICS FOR CAREER MATH421 GÜZ-BAHAR 4+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gerçek yaşam problemlerini matematiksel denkleme dönüştürür.
    2-Gerçek yaşam problemleri için matematiksel bir model oluşturur.
    3-Günlük yaşamdaki matematik problemlerini analiz eder.
    4-Analitik düşünme yeteneğini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3021224
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bağıntılar, Özellikleri ve Grafiklerinin Çizimi
    2 Fonksiyonlar ve Bazı Özellikleri
    3 Türevin Geometrik ve Fiziksel Yorumu
    4 Fonksiyon Grafiklerinin Çizilmesi ve Yorumlanması
    5 Belirsiz İntegral
    6 Belirli İntegralin Geometrik ve Fiziksel Uygulamaları
    7 Matematiksel Modelleme
    8 Adi Diferansiyel Denklemlerin Oluşturulması ve Çözümlerinin Elde Edilip Yorumlanması
    9 Çok Değişkenli Fonksiyonlar ve Özellikleri
    10 Çok Değişkenli ve Reel Değerli Fonksiyonların Limit ve Süreklilikleri
    11 Kısmi Türevin Geometrik ve Fiziksel Anlamı
    12 Çok Katlı İntegrallerin Fiziksel Uygulamaları
    13 Diziler ve Seriler
    14 Fonksiyon Dizilerinin Yakınsaklığı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Yard. Doç. Dr. Müfit ŞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Analiz I, Ali Nesin, Nesin Yayınları, 2015
    Yardımcı Kitap 1. Binali Musayev, Nizami Mustafayev, Kerim Koca, Seçkin Yayıncılık, Teori ve Çözümlü Problemlerle Analiz III, 2007. 2. Mustafa BAYRAM, Diferansiyel Denklemler, Birsen Yayınevi, 2010.
    Dersin Amacı Öğrencilere kariyer için ihtiyaç duyabileceği matematiksel bilginin verilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 5
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 4
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 5
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 5
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 5
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme 3
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster