ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Analysis II MATH102 BAHAR 4+2 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir fonksiyonun grafiğini yorumlar.
    2-Değişken değiştirme ve kısmi integrasyon yöntemleri yardımı ile belirsiz integral çözer.
    3-Has olmayan integralleri hesaplar.
    4-Pozitif terimli serilerin yakınsaklık ve ıraksaklığını yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012222
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   225
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,5 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konkavlık ve büküm noktası, ikinci türev testi, asimptotlar, eğri çizimi ve Antitürev K1- Bölüm 2.10
    2 Belirsiz integrale giriş ve temel integral formülleri,İntegraller için değişken değiştirme kuralları. K1- Bölüm 6.1
    3 Basit kesirlere ayırma ve kısmi integrasyon yöntemi K1- Bölüm 6.2
    4 İndirgeme formülleri ve bazı örnekler. K1- Bölüm 6.3
    5 Riemann toplamları ve belirli (Riemann) integral. K1- Bölüm 5.2, Bölüm 5.3
    6 Belirli integral, özellikleri, ortalama değer teoremi ve bazı örnekler. K1- Bölüm 5.4
    7 Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi. K1- Bölüm 5.5
    8 Belirli integralin uygulamaları olarak alan, yay uzunluğunun hesaplanması K1- Bölüm 5.7
    9 Hacim ve dönel yüzeylerin alanlarının hesaplanması K1- Bölüm 7.1
    10 Has olmayan integraller ve türleri. K1- Bölüm 6.5
    11 Has olmayan integraller için yakınsaklık testleri. K1- Bölüm 6.5
    12 Diziler, alt diziler, yakınsak diziler, alt limit ve üst limit, Cauchy dizileri, reel değerli serilere giriş K1- Bölüm 9.1, Bölüm 9.2
    13 Reel değerli serilerin yakınsaklığı ve ıraksaklığı K1- Bölüm 9.3
    14 Reel değerli serilerin yakınsaklığı ve ıraksaklığı ile ilgili testler K1- Bölüm 9.4
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa ASLANTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Şerifenur CEBESOY ERDAL, Dr. Emel BOLAT YEŞİLOVA
    Kaynaklar K1. Adams, R. A. (1999). Calculus: A complete course. Don Mills, Ont: Addison-Wesley Longman.
    Yardımcı Kitap YK1. Bayraktar, M. (2020). Kalkülüs I. Matus Yayınları. YK2. Bartle, R. G. , Sherbert, D. R. (2010). Introduction to Real Analysis, John Wiley&Sons, Fourth edition.
    Dersin Amacı Fonksiyonların belirsiz ve belirli integrallerini bulmak, Riemann integrali yardımı ile alan, yay uzunluğu, yüzey alanı ve hacim hesaplamak, has olmayan integraller için yakınsaklık testlerini ve reel değerli serilerin yakınsaklığını incelemektir.
    Dersin İçeriği Fonksiyonların belirsiz ve belirli integralleri, Riemann integrali yardımı ile alan, yay uzunluğu, yüzey alanı ve hacim hesabı, has olmayan integraller için yakınsaklık testleri, reel değerli seriler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 3
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster