ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Differential Equations II MATH306 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüksek basamaktan lineer olmayan denklemlerinin genel çözümlerini hesaplar.
    2-Laplace dönüşümlerini uygulayarak sürekli ve parçalı sürekli kuvvet terimli diferensiyel denklem ve denklem sistemlerini çözer.
    3-Kuvvet serisi yöntemini kullanarak adi ve aykırı nokta komşuluğunda serisel çözüm araştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10248
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5512020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuvvet Serilerinin Gözden Geçirilmesi K1: Bölüm 5.1
    2 Sıradan Bir Noktaya Yakın Seri Çözümler K1: Bölüm 5.2-5.3
    3 Euler Denklemleri; Düzenli Tekil Noktalar K1: Bölüm 5.4
    4 Düzgün Tekil Noktaya Yakın Seri Çözümler K1: Bölüm 5.5-5.6
    5 Bessel Denklemi K1: Bölüm 5.7
    6 Laplace Dönüşümünün Tanımı ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü K1: Bölüm 6.1-6.2
    7 Adım Fonksiyonları K1: Bölüm 6.3
    8 Süreksiz Kuvvet Fonksiyonlu Diferansiyel Denklemler K1: Bölüm 6.4
    9 Tepki Fonksiyonları ve Evrişim İntegrali K1: Bölüm 6.5-6.6
    10 Matrislerin ve Lineer Cebirsel Denklemlerin Gözden Geçirilmesi K1: Bölüm 7.1-7.3
    11 Birinci Mertebeden Lineer Denklem Sistemlerinin Temel Teorisi K1: Bölüm 7.4
    12 Sabit Katsayılı ve Karmaşık Özdeğerli Homojen Lineer Sistemler K1: Bölüm 7.5-7.6
    13 Temel Matrisler ve Tekrarlanan Özdeğerler K1: Bölüm 7.7-7.8
    14 Homojen Olmayan Lineer Sistemler K1: Bölüm 7.9
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Boyce, W. E., & Diprima, R. C. (2010). Ordinary Differential Equations and Boundary Value Problems. John Willey and Sons. Inc.
    Yardımcı Kitap YK1. Bronson, R., & Costa, G. B. (2014). Schaum`s outline of differential equations. McGraw-Hill Education. YK2. Edwards, C. H., Penney, D. E., & Calvis, D. T. (2016). Differential equations and boundary value problems. Pearson Education Limited.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, lineer ve lineer olmayan diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini öğretmek, Laplace dönüşümünü tanıtmak, sınır değer problemlerini incelemek ve serileri kullanarak çözümler bulmaktır.
    Dersin İçeriği İkinci Mertebeden Lineer Denklemlerin Seri Çözümleri, Laplace Dönüşümü, Birinci Mertebeden Lineer Denklem Sistemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 2
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma -
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme 3
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma 2
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 3
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme 2
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster