ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Differential Geometry I MATH307 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geometri ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Manifold ve türev ile ilgili kavramlar hakkında yorum yapar.
    3-Eğri teorisi ile ilgili temel kavramları betimler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Geometriler ve bazı kavramlar, Afin uzay ve Öklid uzayı K1- Bölüm 1.1, 1.2
    2 Topolojik Manifold, Difeomorfizm, Diferensiyellenebilir Manifold K1- Bölüm 1.3, 1.4, 1.5
    3 Tanjant vektörler, Tanjant uzaylar ve Vektör alanı K1- Bölüm 1.6, 1.7
    4 Yöne göre türev, Kovaryant türev K1- Bölüm 1.9
    5 İntegral eğrisi K1- Bölüm 1.10
    6 Lie operatörü K1- Bölüm 1.11
    7 Gradient Divergens Rotasyonel Fonksiyonu ve Bir dönüşümün diferensiyeli K1- Bölüm 1.12, 1.13
    8 Eğriler ve Parametre Değişimi K1- Bölüm 2.1
    9 Serret-Frenet vektörleri K1- Bölüm 2.2
    10 Bir eğrinin Oskülatör hiperdüzlemleri, Eğrilikler ve Geometrik anlamları K1- Bölüm 2.3, 2.4
    11 Eğrilik merkezleri, Oskülatör küreler K1- Bölüm 2.5
    12 Bazı çatı yapıları K1- Bölüm 2.6
    13 Paralel eğri çiftleri ve İnvolute Evolute eğri cifti K1- Bölüm 2.7.1, 2.7.2
    14 Bertrand eğri cifti ve Mannheim eğri cifti K1- Bölüm 2.7.3, 2.7.4
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ekici, C. (2021). Eğrilerin ve Yüzeylerin Geometrisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
    Yardımcı Kitap YK1. Block, E. D. (1996). A First Course in Geometric Topology and Differential Geometry. Birkhauser, Boston. YK2. O`Neil, B. (2006). Elementary differential geometry. Revised second edition. Elsevier/Academic Press, Amsterdam. YK3. do Carmo, M. P. ( 2016). Differential geometry of curves & surfaces. Dover Publications, Mineola, NY. YK4. Pressley, A. (2010). Elementary differential geometry. Second edition. Springer Undergraduate Mathematics Series, Springer, Berlin. YK5. Hacısalihoğlu, H. H. (1998). Diferensiyel Geometri Cilt : 1 (3. Baskı). Hacısalihoğlu Yayınları, Anakara. YK6. Sabuncuoğlu, A. (2010). Diferensiyel Geometri (4. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Klasik diferansiyel geometrinin eğrilerle ve yüzeylerle ilgili temel kavram ve sonuçlarının öğretilmesi ve bu alanda yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilere gerekli altyapının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Geometriler ve bazı kavramlar, afin uzay ve Öklid uzayı; Topolojik manifold, difeomorfizm, diferensiyellenebilir manifold; Tanjant vektörler, tanjant uzaylar ve vektör alanı; Yöne göre türev, kovaryant türev; İntegral eğrisi; Lie operatörü; Gradient divergens rotasyonel fonksiyonu ve bir dönüşümün diferensiyeli; Eğriler ve parametre değişimi; Serret-Frenet vektörleri; Bir eğrinin oskülatör hiperdüzlemleri, eğrilikler ve geometrik anlamları; Eğrilik merkezleri, oskülatör küreler; Bazı çatı alanları; Paralel eğri çiftleri ve involute evolute eğri cifti; Bertrand eğri cifti ve Mannheim eğri cifti.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster