ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Differential Geometry II MATH308 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Şekil operatörünü yorumlar
    2-Yüzeyin özeliklerini listeler
    3-Yüzey üstündeki özel eğrileri sınıflandırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bir yüzeyin şekil operatöre (Weingarten dönüşümü) K1-Ders notları
    2 Gauss dönüşümü K1-Ders notları
    3 Gauss dönüşümü ile şekil operatörü arasındaki ilişki K1-Ders notları
    4 I. ve II. temel formlar K1-Ders notları
    5 Normal eğrilik K1-Ders notları
    6 Meusnier Küresi ve Asal Eğrilikler K1-Ders notları
    7 Geodezik burulma, şeritler kuramı K1-Ders notları
    8 Eğrilik çizgisi, asimptotik eğri, jeodezik eğri K1-Ders notları
    9 Bir yüzeyin Gauss ve ortalama eğrilik fonksiyonları K1-Ders notları
    10 Bir yüzey üzerinde özel eğriler K1-Ders notları
    11 Dönel yüzeyler üzerinde bağıntılar K1-Ders notları
    12 Regle yüzeylerin diferensiyel geometrisi K1-Ders notları
    13 Minimal yüzeyler, hiperyüzeyler K1-Ders notları
    14 Yüzeyler arasında diferensiyellenebilir dönüşümler, izometriler K1-Ders notları
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ufuk ÖZTÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları 1- Dr. Öğr. Üyesi Celalettin KAYA 2- Araş. Gör. Dr. Gül UĞUR KAYMANLI
    Kaynaklar K1. Ders notları K2. do Carmo, M. P. Differential geometry of curves & surfaces. Dover Publications, Mineola, NY, 2016 K3. O` Neil, B. Elementary differential geometry. Revised second edition. Elsevier/Academic Press, Amsterdam, 2006
    Yardımcı Kitap Block, E. D. A First Course in Geometric Topology and Differential Geometry. Birkhauser, Boston, 1996 Hacısalihoğlu, H. H. Diferensiyel Geometri Cilt : 1 (3. Baskı). Hacısalihoğlu Yayınları, Anakara, 1998 Pressley, A. Elementary differential geometry. Second edition. Springer Undergraduate Mathematics Series, Springer, London, 2010 Sabuncuoğlu, A. Diferensiyel Geometri (4. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık, 2010
    Dersin Amacı Klasik diferansiyel geometrinin yüzeylerle ilgili temel kavram ve sonuçlarının öğretilmesi ve bu alanda yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilere gerekli altyapının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Bir yüzeyin şekil operatöre (Weingarten dönüşümü); Gauss dönüşümü; Gauss dönüşümü ile şekil operatörü arasındaki ilişki; I. ve II. temel formlar; Normal eğrilik; Meusnier Küresi ve Asal Eğrilikler; Geodezik burulma, şeritler kuramı; Eğrilik çizgisi, asimptotik eğri, jeodezik eğri; Bir yüzeyin Gauss ve ortalama eğrilik fonksiyonları; Bir yüzey üzerinde özel eğriler; Dönel yüzeyler üzerinde bağıntılar; Regle yüzeylerin diferensiyel geometrisi; Minimal yüzeyler, hiperyüzeyler; Yüzeyler arasında diferensiyellenebilir dönüşümler, izometriler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma -
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma 2
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme -
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster