Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küme kavramı, Kümelerde işlemler, Evrensel küme, Kuvvet kümesi, Kümelerin Gösterimi
|
K1- Bölüm 2.1-2.6
|
2
|
Reel Sayılar ve alt kümeleri, Sayılarda dört işlem ve özellikleri
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P1
|
3
|
Aralıklar, Mutlak değer, Denklemler, Eşitsizlikler, Denklem ve eşitsizlik sistemlerinin çözüm kümeleri
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P1
|
4
|
Düzlem, Düzlemde Kartezyen koordinatlar, Doğrular, Doğru denklemleri
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P2
|
5
|
Çemberler, Yuvarlar, Parabol, Elips ve Hiperbol denklemleri
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P3
|
6
|
Fonksiyonlar ve grafikleri, Tek ve çift fonksiyonlar, Bazı özel fonksiyonlar, Fonksiyonlarda işlemler
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P4
|
7
|
Fonksiyonların bileşkesi, Parçalı tanımlı fonksiyonlar
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P5
|
8
|
Trigonometrik fonksiyonlar, Bazı trigonometrik eşitlikler, Toplam ve fark formülleri
|
K2- Ön Hazırlık Bölümü-P7
|
9
|
Fonksiyonların limiti, Tek taraflı limitler, Limit alma kuralları, Sandviç Teoremi
|
K2- Bölüm 1.1-1.3
|
10
|
Bir fonksiyonun bir noktada ve bir aralıkta sürekliliği
|
K2- Bölüm 1.4
|
11
|
Bir fonksiyonun süreksizliği, Kaldırabilir süreksizlik, Sürekli genişlemeler
|
K2- Bölüm 1.4
|
12
|
Kapalı ve sınırlı aralıkta sürekli fonksiyonlar
|
K2- Bölüm 1.4
|
13
|
Limitin soyut tanımı ve uygulamaları
|
K2- Bölüm 1.5
|
14
|
Teğet ve normal doğrular
|
K2- Bölüm 2.1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
R1. Schumacher, C. (2001). Chapter zero, Fundamentals Notions of Abstract Mathematics, 2nd Edition, Addison-Wesley, USA.
R2. Adams, R. A., & Essex, C. (2010). Calculus: a complete course, Pearson, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hass, J., Heil, C. and Weir, M.D. (2018) Thomas` Calculus, 14th Edition, Pearson, USA.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve Matematik alanında İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye çeviri tekniklerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Kümeler, reel sayılar, kartezyen koordinatlar, fonksiyonlar ve grafikleri, limit, süreklilik ve türevler ile ilgili temel kavramlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
1
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
2
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
3
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|