Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türev, Diferansiyeller, Türev alma kuralları, Zincir kuralı
|
K1: Bölüm 2.2-2.4
|
2
|
Artan ve azalan fonksiyonlar, Ortalama Değer Teoremi
|
K1: Bölüm 2.6
|
3
|
Kapalı fonksiyonların türevi, Yüksek mertebeden türevler, İlkel türev
|
K1: Bölüm 2.9-2.10
|
4
|
Ters fonksiyonlar, Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, Doğal logaritma
|
K1: Bölüm: 3.1-3.3
|
5
|
Ters trigonometrik fonksiyonlar, Hiperbolik fonksiyonlar
|
K1: Bölüm: 3.5-3.6
|
6
|
Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemler
|
K1: Bölüm: 3.7
|
7
|
İlişkili oranlar, Bükeylik ve dönme noktaları
|
K1: Bölüm: 4.1, 4.3
|
8
|
Lineer yaklaşımlar, Hata analizi, Belirsiz formlar
|
K1: Bölüm: 4.7, 4.9
|
9
|
Toplam ve çarpım sembolleri, Bazı toplam ve çarpım formülleri, Seriler ve diziler
|
K1: Bölüm: 5.1-5.3, 5.5
|
10
|
İntegral alma teknikleri
|
K1: Bölüm: 6.1-6.3
|
11
|
Has olmayan integraller
|
K1: Bölüm: 6.5
|
12
|
Dönel cisimlerin hacimleri, Çok katlı integraller
|
K1: Bölüm: 7.1,14.1
|
13
|
Eğrisel integraller, Yüzey integralleri, Green Teoremi
|
K1: Bölüm: 15.3, 15.5, 16.3
|
14
|
Divergence Teoremi, Stokes Teoremi
|
K1: Bölüm: 16.4-16.5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Adams, R.A. Essex, C., Calculus, A Complete Course, Seventh Edition. Pearson Canada, 2009.
K2. Zafran, L., Math Made a Bit Easier: Basic Math Explained in Plain English, CreateSpace, 2009.
K3. Lecture Notes
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Natanson, I.P., Theory of Functions of a Real Variable, Chap. 1,,14, Ungar, 1955
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilere, genelde İngilizce bilimsel yayınlarda geçen matematiğe ait temel terimleri öğretmek, özelde ise temel matematik derslerinde görülen konulara paralel terimleri kavratmak ve çeviriler yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Diferensiyeller, ters fonksiyonlar, lineer diferensiyel denklemler, ilişkili oranlar, lineer yaklaşımlar, seriler, integrasyon, katı cisimlerin hacmi, eğrisel ve yüzeysel integraller
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
2
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
3
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|