ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Linear Algebra I MATH203 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir lineer denklemi çözer.
    2-Bir matrisin tersini bulmak için elementer matrisleri kullanır.
    3-Bir matrisin determinant değerini bulmak için determinantın özelliklerini kullanır.
    4-Vektör uzayını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Lineer Denklem Sistemleri K1-Bölüm 1.1
    2 Matrisler ve Matris işlemleri K1-Bölüm 1.2-1.
    3 Matris İşlemlerinin Cebirsel Özellikleri K1-Bölüm 1.4
    4 Özet tip matrisler ve Parçalanış Matrisleri K1-Bölüm 1.5-1.6
    5 Bir Matrisin Eşolon Formu K1-Bölüm 2.1
    6 Lineer Sistemlerin Çözümleri K1-Bölüm 2.2
    7 Elementer Matrisler: Bir Matrisin Tersinin Bulunuşu K1-Bölüm 2.3
    8 Denk Matrisler K1-Bölüm 2.4
    9 Permütasyon Fonksiyonu ve Determinantlar K1-Bölüm 3.1
    10 Determinantın Özellikleri K1-Bölüm 3.2
    11 Kofaktör Açılımı ve Bir Matrisin Tersi K1-Bölüm 3.3-3.4
    12 Vektör Uzayları ve Alt vektör uzayları K1-Bölüm 4.2-4.3
    13 Germe ve Lineer Bağımsızlık K1-Bölüm 4.4-4.5
    14 Baz ve Boyut K1-Bölüm 4.6
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kolman, B. D., Hil R. (2004). Elementary Linear Algebra with Applications and Labs, 8th Edition, l, Prentice-Hall, New Jersey.
    Yardımcı Kitap YK1. Blyth T. S., Robertson, E. F. (2002). Basic Linear Algebra, Second Edition, Springer. YK2. Hoffman, K., Kunze R. (1971). Linear Algebra, 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey. YK3. Spence, L., Insel, A. and Friedberg, S. (2000). Elementary Linear Algebra A Matrix Approach. Pearson I.E. (2nd Edition)
    Dersin Amacı Lineer denklemler, matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar ve vektör uzayları gibi lineer cebirin temel kavramlarını ve bu kavramların özelliklerinin detaylı bir biçimde öğretmek.
    Dersin İçeriği Lineer denklemler, matrisler, lineer denklem sistemlerinin çözümleri, determinantlar, vektör uzayları ve alt vektör uzayları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma 3
    2 Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma 3
    3 Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme 3
    4 Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme -
    5 Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma -
    6 Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme -
    7 Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma -
    8 Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme 2
    9 Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme -
    10 Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme -
    12 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme -
    13 Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme -
    14 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster