Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Lineer Denklem Sistemleri
|
K1-Bölüm 1.1
|
2
|
Matrisler ve Matris işlemleri
|
K1-Bölüm 1.2-1.
|
3
|
Matris İşlemlerinin Cebirsel Özellikleri
|
K1-Bölüm 1.4
|
4
|
Özet tip matrisler ve Parçalanış Matrisleri
|
K1-Bölüm 1.5-1.6
|
5
|
Bir Matrisin Eşolon Formu
|
K1-Bölüm 2.1
|
6
|
Lineer Sistemlerin Çözümleri
|
K1-Bölüm 2.2
|
7
|
Elementer Matrisler: Bir Matrisin Tersinin Bulunuşu
|
K1-Bölüm 2.3
|
8
|
Denk Matrisler
|
K1-Bölüm 2.4
|
9
|
Permütasyon Fonksiyonu ve Determinantlar
|
K1-Bölüm 3.1
|
10
|
Determinantın Özellikleri
|
K1-Bölüm 3.2
|
11
|
Kofaktör Açılımı ve Bir Matrisin Tersi
|
K1-Bölüm 3.3-3.4
|
12
|
Vektör Uzayları ve Alt vektör uzayları
|
K1-Bölüm 4.2-4.3
|
13
|
Germe ve Lineer Bağımsızlık
|
K1-Bölüm 4.4-4.5
|
14
|
Baz ve Boyut
|
K1-Bölüm 4.6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kolman, B. D., Hil R. (2004). Elementary Linear Algebra with Applications and Labs, 8th Edition, l, Prentice-Hall, New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Blyth T. S., Robertson, E. F. (2002). Basic Linear Algebra, Second Edition, Springer.
YK2. Hoffman, K., Kunze R. (1971). Linear Algebra, 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey.
YK3. Spence, L., Insel, A. and Friedberg, S. (2000). Elementary Linear Algebra A Matrix Approach. Pearson I.E. (2nd Edition)
|
Dersin Amacı
|
Lineer denklemler, matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar ve vektör uzayları gibi lineer cebirin temel kavramlarını ve bu kavramların özelliklerinin detaylı bir biçimde öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Lineer denklemler, matrisler, lineer denklem sistemlerinin çözümleri, determinantlar, vektör uzayları ve alt vektör uzayları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|