Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Matrisler ve Temel Matris İşlemleri
|
K1:Bölüm 1.1,1.2,1.3,1.4
|
2
|
Matrislerin LU Ayrışımı
|
K1: Bölüm 3.5
|
3
|
Bir matrisin öz değerleri ve öz vektörleri ile ilgili özellikler
|
K1:Bölüm 5.1, 5.2, 5.3
|
4
|
Lineer Bağımsız Öz vektörler
|
K1: Bölüm 5.4, 5.5
|
5
|
Kuvvet Metotları
|
K1: Bölüm 5.6
|
6
|
Ayrık öz değer durumunda ve genel durumda matrislerin polinomları
|
K1: Bölüm 7.3, 7.4
|
7
|
Genelleştirilmiş öz vektörler
|
K1: Bölüm 9.1,9.2,9.3, 9.4
|
8
|
Zincirler
|
K1: Bölüm 9.5
|
9
|
Kanonik Baz
|
K1:Bölüm 9.6
|
10
|
Matrisin Jordan Kanonik Formu
|
K1: Bölüm 9.7
|
11
|
Kompleks İç çarpımar ve Self Adjoint matrisler
|
K1: Bölüm 10.1, 10.2
|
12
|
Reel Simetrik ve Ortogonal Matrisler
|
K1: Bölüm 10.3,10.4
|
13
|
Hermityen ve Uniter Matrisler
|
K1: Bölüm 10.5,10.6
|
14
|
Pozitif Tanımlı Matrisler
|
K1: Bölüm 10.8
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
2
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|