Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eşleştirmeler ve örtüler
|
K1- Bölüm 3.1
|
2
|
Algoritmalar ve uygulamalar
|
K1- Bölüm 3.2
|
3
|
Kesmeler ve bağlantılılık
|
K1- Bölüm 4.1
|
4
|
k-bağlantılı graflar
|
K1- Bölüm 4.2
|
5
|
Ağ akış problemleri
|
K1- Bölüm 4.3
|
6
|
Köşe renklendirmeler ve üst sınırlar
|
K1- Bölüm 5.1
|
7
|
k-kromatik grafların yapıları
|
K1- Bölüm 5.2
|
8
|
Uygun renklendirmeleri sayma
|
K1- Bölüm 5.3
|
9
|
Katıştırmalar ve Euler formülü
|
K1- Bölüm 6.1
|
10
|
Düzlemsel grafların karakterizasyonu
|
K1- Bölüm 6.2
|
11
|
Düzlemselliğin parametreleri
|
K1- Bölüm 6.3
|
12
|
Çizgi grafları ve kenar-renklendirmeler
|
K1- Bölüm 7.1
|
13
|
Hamilton çevrimleri
|
K1- Bölüm 7.2
|
14
|
Düzlemsellik, renklendirme ve çevrimler
|
K1- Bölüm 7.3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- West, D. (2017). Introduction to Graph Theory (Classic Version) (2nd Ed.). Pearson, London.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Chartrand, G., Zhang, P. (2012). A First Course in Graph Theory. Dover Publications, New York.
|
Dersin Amacı
|
Graflarla ilgili temel kavramları ana hatlarıyla özetlemek, graf teorinin temel problemlerini tanıtmak, ayrıca ayrıca grafların uygulamaları ile ilgili bazı örnekler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Eşleştirmeler ve faktörler, bağlantılılık ve yollar, grafların renklendirilmeleri, düzlemsel graflar, kenarlar ve çevrimler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
2
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
3
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
2
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|