Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Harun Baldemir
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Hahn, B., & Valentine, D. (2016). Essential MATLAB for engineers and scientists. Academic Press.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 - Hunt, B. R., Lipsman, R. L., & Rosenberg, J. M. (2014). A guide to MATLAB: for beginners and experienced users. Cambridge university press.
YK2 - Vatansever, F. (2011). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Seçkin Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Temel programlama mantığını kavrama, görsel bir program yazmak için gerekli bilgileri öğrenme, problemi tanımlama, bilgiyi probleme uyarlama, algoritma ve kodlama yapma, mantıksal hataları yakalama ve düzeltme becerisi kazanma
|
Dersin İçeriği
|
MATLAB ile Diziler Oluşturma ve Dizilerle Matematiksel İşlemler Oluşturma, Komut Dosyalarını Kullanma ve Verileri Yönetme, İki Boyutlu Grafikler, MATLAB ile Programlama, Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar ve Fonksiyonlar, Polinomlar, Eğri Uydurma ve Enterpolasyon, Sayısal Analiz Uygulamaları, Üç Boyutlu Grafikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
3
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
4
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
4
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|