Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İşlem, tanım ve örnekler
|
K1-Bölüm 2.6,2.7,2.8
|
2
|
İşlem özellikleri
|
K1-Bölüm 2.7,2.8
|
3
|
Doğal sayıların inşası, toplama ve çarpmanın tanımı
|
K1-Bölüm 3.1,3.2,3.3.
|
4
|
Doğal sayılarda toplama ve çarpmanın özellikleri
|
K1-Bölüm 3.1,3.2,3.3.
|
5
|
Sayılabilir, sonlu ve sonsuz kümeler
|
K2- Bölüm 13
|
6
|
Tamsayılar kümesinin inşası, toplama ve çarpmanın özellikleri
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
Tamsayılar kümesinde toplama ve çarpmanın ek özellikleri
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
Rasyonel sayıların denklik sınıfı olarak inşası, toplama ve çarpmanın tanımı
|
K1-Bölüm 6.1
|
9
|
Rasyonel sayıların inşası, toplama ve çarpma özellikleri
|
K1-Bölüm 6.2,6.3, 6.4
|
10
|
Rasyonel sayıların ek özellikleri
|
K1-Bölüm 6.5
|
11
|
Rasyonel sayılarda sıralama
|
K1-Bölüm 6.5, 6.6
|
12
|
Gruplar
|
K1-Bölüm 9.1,9.2
|
13
|
Grup örnekleri (Z, Z_m, Q)
|
K1-Bölüm 9.1,9.2
|
14
|
Halka; tanım ve özellikler (Z, Z_m, Q)
|
K1-Bölüm 11.1,11.2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr.Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Jaisingh, L. R., & Ayres, F. (2003). Schaum`s Outline of Abstract Algebra. McGraw Hill Professional.
K2.Hammack, R. H. (2013). Book of proof. Virginia: Richard Hammack.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. The Elements of Advanced Mathematics, Steven G. Krantz, Third Edition, 2011
YK2. Proofs and Fundamentals, A First Course in Abstract Mathematics Second Edition Springer New York Dordrecht Heidelberg London, 2011.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin matematiksel tanım ve teoremleri kavrama ve yorumlayabilme kabiliyetlerini geliştirmek
|
Dersin İçeriği
|
İşlem, sayılabilir küme, doğal sayıların, tam sayıların ve rasyonel sayıların inşası ve üzerindeki cebirsel işlemler,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
3
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
3
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
4
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
3
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
-
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
-
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|