Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Harun Baldemir
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Oetiker, T., Partl, H., Hyna, I., & Schlegl, E. (2001). The not so short introduction to LATEX 2 or LATEX 2 in 95 minutes. ETH Zurich.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 - Lamport, L., & LaTeX. (1994). A Document Preparation System Users Guide and Reference Manual.
YK2 - Grätzer, G. (2013). Math into LATEX: An introduction to LATEX and AMS-LATEX. Springer Science & Business Media
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, uygun bir yazılım yardımıyla bilimsel doküman yazabilmeyi öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yazılımın temel bileşenlerinin kurulumu, güncellenmesi ve diğer programlarla uyumluluğunun sağlanması, doküman yapısı: sınıflar, bölümler, numaralandırma, cümle ve paragraf biçimlendirme, listeler, dipnot ve başlıklar, tablo oluşturma yöntemleri, matematik modu ve denklem ortamı, teorem, tanım ortamları ve numaralandırılışları, sayfa ayarları, sayfa düzeni, sayaçlar, kişisel ayarlar, kullanıcı tanımlı komutlar, grafik paketleri ve grafiklerin dökümanlara yerleştirilmesi, içindekiler ve dizin bölümleri oluşturma, kaynakça oluşturma ve kullanma için paketlerin kullanımı, sunum hazırlama, sunum-seminer hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma
|
-
|
2
|
Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma
|
-
|
3
|
Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme
|
-
|
4
|
Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme
|
-
|
5
|
Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma
|
-
|
6
|
Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma
|
-
|
8
|
Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme
|
-
|
9
|
Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme
|
-
|
10
|
Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme
|
3
|
13
|
Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
|
4
|
14
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma
|
-
|