Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Asmanın kökeni, bağcılığın tarihçesi, üzümlerin sınıflandırılması, üzümlerin besin değeri
|
K1, K2
|
2
|
Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından kök sistemi ile toprak üstü organlarından gövde, kollar, dallar ve üzerinde gözlerin tanıtılması
|
K1
|
3
|
Asmanın morfolojik yapısını oluşturan organlarından yaz sürgünü ve üzerindeki boğumları, çiçek ve meyve salkımları, tane ve tohumların tanıtılması
|
K1, K2
|
4
|
Asmanın ekolojik istekleri: Sıcaklık ve yağış istekleri
|
K1, Y1
|
5
|
Asmanın ekolojik istekleri: Yer, yöney ve toprak istekleri
|
K1, Y1
|
6
|
Asmaların çoğaltılması: Tohumla çoğaltma, aşısız ve aşılı (açık köklü ve kaplı) fidan üretimi
|
K1
|
7
|
Asmanın çoğaltılması
|
K1
|
8
|
Bağ tesisi: Planlama, yer seçimi, çeşit seçimi, anaç seçimi-I
|
K1
|
9
|
Bağ tesisi: Planlama, yer seçimi, çeşit seçimi, anaç seçimi-II
|
K1
|
10
|
Bağ yerinin hazırlanması, toprağın hazırlanması
|
K1, K2
|
11
|
Bağlarda uygulanan terbiye şekilleri
|
K1, K2
|
12
|
Kış budaması, amaçları, zamanı, şekilleri
|
K1, Y1
|
13
|
Yaz budaması, amaçları, zamanı, şekilleri
|
K1
|
14
|
Türkiyede ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçların tanıtılması
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şebnem KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ağaoğlu,Y.S. (2002). Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No: 1, 205 s Ankara.
K2. Uzun, İ. (2011). Bağcılık El Kitabı, Hasad Yayıncılık, 160s.
|
Yardımcı Kitap
|
Y1. Ağaoğlu, Y.S., Çelik, H., Çelik, M., Fidan, Y., Gülşen, Y., Günay, A., Halloran, N., Köksal, İ., Yanmaz, R. (2019). Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 4.
|
Dersin Amacı
|
Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamaları, asmanın çoğaltılması, Türkiye? de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçlar öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, asmalara şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamalar (toprak işleme, sulama, gübreleme, derim), asmanın çoğaltılması, Türkiye? de ve dünyada yetişen üzüm çeşitleri ve anaçlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Organik tarımın temel prensiplerini bilerek, organik tarım ile ilgili her türlü teknik ve kültürel tedbirleri uygular.
|
-
|
2
|
Organik ürünleri tanır, depolar ve pazarlar.
|
2
|
3
|
Canlılarda ve bitkilerde yaşamsal faaliyetlerin ana hatlarını gösterir.
|
-
|
4
|
Organik tarım ilkelerine göre yetiştiricilik yapar.
|
3
|
5
|
Tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini planlar.
|
-
|
6
|
Organik tarımda tüm kültürel işlemleri uygular.
|
3
|
7
|
Organik bitki koruma yöntemlerini yürütür.
|
-
|
8
|
Edindiği bilgileri pratik olarak kullanır.
|
-
|
9
|
Tarımsal üretimle ilgili materyalleri tanır.
|
-
|
10
|
Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alır, organik tarımla ilgili yasal mevzuatı tanımlar ve takip eder, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
|
-
|