ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sulama Suyu Kalitesi ORG230 BAHAR 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Suyun genel özelliklerini ve sulama suyu kalitesini etki eden etmenleri tanımlayabilir
    2-Sulama suyu kalitesini belirlemede kullanılan temel analizleri yapabilir ve analiz sonuçlarını değerlendirebilir
    3-Sulama suyu raporunu hazırlayabilir, sonuçları yorumlayabilir ve önerilerde bulunabilir
    4-Su kalitesi ve sulama uygulamalarına bağlı olarak ortaya çıkabilen sorunlar hakkında genel bilgileri öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011111
    Proje0000
    Laboratuar 204624
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 1015115
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Suyun önemi, sulama suyu kalitesi ve tuzluluk ile ilgili tanımlar
    2 Suyun fiziksel özellikleri
    3 Sulama suyu analiz sonuçlarının ifade biçimleri ve birbirine dönüştürülmesi
    4 Sulama sularındaki başlıca anyon, katyonlar
    5 Sulama sularındaki iz elementler ve bor
    6 Sulama suyu analiz raporu hazırlanması
    7 Sulama suyu kalitesinin belirlenmesinde dikkate alınan ölçütler
    8 Sulama suyu kalite sınıflandırma sistemleri ve rehberleri
    9 Sulama suyu kalitesinin bitki ve toprak üzerine etkileri
    10 Toprakta su-tuz dengesi
    11 Sulama uygulamalarında yıkama gereksinimi
    12 Sulanan alanlarda tuzluluk ve sodyumluluk sorunu
    13 Toprakta tuz ve sodyumluluk sorununu,Tuzlu ve sodyumlu toprakların iyileştirilme yöntemleri
    14 Su kirliliğine karşı alınması gereken önlemler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Bekir CENGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1196, Ankara 2- Kanber., R., Kırda, C., Tekinel, O., 1992. ?Sulama Suyu Niteliği ve Sulamada Tuzluluk Sorunları?. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 21, Adana. 3. Tuncay, H., 1994 Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlar: 512, Bornova-İzmir
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Su kalitesinin sulama etkinliği ve su kaynaklarını geliştirme projeleri içindeki yeri ve önemi, hakkında mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Organik tarımın temel prensiplerini bilerek, organik tarım ile ilgili her türlü teknik ve kültürel tedbirleri uygular -
    2 Organik ürünleri tanır, depolar ve pazarlar. -
    3 Canlılarda ve bitkilerde yaşamsal faaliyetler ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 2
    4 Organik tarım ilkelerine göre yetiştiricilik yapar. 3
    5 Tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini anlar. 2
    6 Organik tarımda tüm kültürel işlemleri yapabilme yeteneği kazanır. 3
    7 Organik bitki koruma yöntemlerini bilir ve uygular. -
    8 Özel olarak bilgi birikimine sahip olur, edindiği bilgileri pratik olarak kullanır. 3
    9 Tarımsal üretimle ilgili materyalleri tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. 3
    10 Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alır, organik tarımla ilgili yasal mevzuatı bilir ve takip eder, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster