ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarımda Su Kullanma Bilinci ORG290 BAHAR 2+0 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Suyun önemi, Dünya?da ve Türkiye?de su varlığı hakkında bilgi sahibi olur
    2-Suyun etkin ve verimli kullanılması ile ilgili kuramsal bilgileri öğrenir
    3-Sulama ve drenaj ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olunur
    4-Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri genel olarak kavrayabilir
    5-Sulama yöntemleri ve sulama yöntemlerinin seçiminde etkili faktörler ile ilgili bilgiler elde edilir
    6-Drenaj ve drenaj etütleri ile ilgili genel bilgiler öğrenilir
    7-Türkiye?de su kaynakları yönetimine ilişkin sorunlar ve çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50199
    Diğer 20616
    Toplam İş Yükü(Saat)   67
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,23 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Suyun önemi, Dünyada su varlığı, , Türkiye?nin toprak ve su kaynakları potansiyeli
    2 Sulamanın tanımı, önemi ve yaraları, sulamanın tarihçesi
    3 Türkiye?de sulama konusunda yapılan çalışmalar ve sulama yönetimi
    4 Sulama sistemleri ve sulama projeleri
    5 Toprak - Su -Bitki - Atmosfer ilişkileri
    6 Toprak nemi, Toprak neminin ifade şekilleri
    7 İnfiltrasyon kavramı
    8 Sulama zamanının planlanması
    9 Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler
    10 Yüzey sulama yöntemleri
    11 Basınçlı sulama yöntemleri. Yağmurlama sulama yöntemi
    12 Damla sulama yöntemi
    13 Sulama suyu kalitesi
    14 Drenajın tanımı ve önemi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Bekir CENGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım O., 2004. Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nüfus artışına paralel olarak artan gıda ihtiyacının karşılanabilmesi için tarımsal üretimin arttırılması gerekmektedir. Buna paralel kentsel ve endüstriyel amaçlı su kullanımı da giderek artmakta ve tarımsal amaçlı su kaynakları ile büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Kısıtlı su kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılabilmesi için sulamaya açılan alanlarda sulamanın bilinçli ve tekniğine uygun olarak yapılması gelmektedir ki bu noktada geleneksel sulama uygulamalarının olabildiğince terk edilmesi ve sulamaların daha etkin ve kontrollü yapılabilmesine olanak sağlayan basınçlı sulama tekniklerinin kullanılmasının yaygınlaştırılması gelmektedir. Böylelikle toprak ve su kaynaklarından daha uzun süre etkin yararlanma söz konusu olabilecektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Organik tarımın temel prensiplerini bilerek, organik tarım ile ilgili her türlü teknik ve kültürel tedbirleri uygular 3
    2 Organik ürünleri tanır, depolar ve pazarlar. -
    3 Canlılarda ve bitkilerde yaşamsal faaliyetler ile ilgili temel bilgiye sahip olur. -
    4 Organik tarım ilkelerine göre yetiştiricilik yapar. 2
    5 Tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini anlar. 3
    6 Organik tarımda tüm kültürel işlemleri yapabilme yeteneği kazanır. 3
    7 Organik bitki koruma yöntemlerini bilir ve uygular. -
    8 Özel olarak bilgi birikimine sahip olur, edindiği bilgileri pratik olarak kullanır. -
    9 Tarımsal üretimle ilgili materyalleri tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. 3
    10 Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli bilimsel formasyona sahip teknik elemanlar olarak takım çalışması içerisinde yer alır, organik tarımla ilgili yasal mevzuatı bilir ve takip eder, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster