Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel Olarak Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı Hakkında Bilgi Verilmesi., Kapalı tohumların (ANGIOSPERMAE) Tanımı
|
D1, D2, K3
|
2
|
SALICACEAE, POPULUS ve JUGLANDACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
3
|
SIMORIBACEAE, SAXAFRAGACEAE ve CAPRIFOLIACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
4
|
OLEACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
5
|
BETULACEAE, TILIACEAE, PLANTANACEAE, TAMARICACEAE ve VITACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
6
|
FAGACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
7
|
ULMACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
8
|
MORACEAE, CORNACEAE ve MALVACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj
|
K1, K2, K3
|
9
|
ROSACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
10
|
CELASTRACEAE, ERİCACEAE, HİPPOCASTANACEAE ve BUXACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
11
|
LEGUMİNOCEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
12
|
BERBERİDACEAE, MAGNOLIACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
13
|
ACERACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
14
|
BIGNONACEAE ve ELEGNACEAE familyasına bitkilerin genel yapısı ve ülkemizdeki örneklerin genel yayılış alanlarının anlatılması. Familyaya ait tür ve varyetelerin çiçek, tohum, yaprak yapısı, formları ve yaşam istekleri ile peyzaj tasarım ve uygulamalarındaki yerlerinin gösterilmesi.
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mamıkoğlu, N.G. (2007). Türkiye`nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul.
K2. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Kurt, L., Güney, K., Hamzaoğlu, E., ve Tuğ, N. (2007). Angiospermae - Kapalı Tohumlular. Palme Yayınları.
K3. Idzojtic, M. (2019). Dendrology: Cones, Flower, Fruits and Seeds. Elsevier. United Kingdom.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. http://www.globalbioenergy.org/uploads/media/Urban%20Forestry%20Manual_dendrology.pdf
D2. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Kapal%C4%B1%20Tohumlu%20Bitkiler.pdf
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj tasarım çalışmalarında kullanılan açık tohumlu bitkilere ait önemli bazı cins ve türlerin morfolojik-estetik ve fonksiyonel özellikleri, ekolojik istekleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vererek bitki materyalini tanıtmak ve peyzaj çalışmalarında doğru bitki seçimi yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerin sınıflandırılması, bitkilerde ikili isimlendirme, bitkilerin vejetatif ve generatif organlarının genel özelliklerinin tanıtılması, açık tohumlu bitkileri oluşturan sınıf, takım, familya, cins ve türler, genel özellikleri, ekolojik istekleri, peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanım alanları ve üretim yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
4
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|