Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Açık Tohumlu (Gymnospermae) Bitkilerin Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri
|
K1, K2, K3
|
2
|
Cycas-Gingko-Taxus Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
3
|
Pinaceae Familyası Genel Özellikleri, Pinus Cinsi Genel Özellikleri ve Bu Cinse Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
4
|
Pinus Cinsine Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
5
|
Cedrus Cinsi Genel Özellikleri ve Bu Cinse Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
6
|
Abies Cinsi Genel Özellikleri ve Bu Cinse Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
7
|
Picea Cinsi Genel Özellikleri ve Bu Cinse Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
8
|
Picea Cinsine Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
9
|
Larix-Pseudolarix Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
10
|
Cupressus-Chamaecyparis-Cupressocyparis-Calocedrus Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
11
|
Juniperus Cinsi Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
12
|
Thuja-Thujopsis Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
13
|
Araucaria_Cunninghamıa_Sequoia_Sequoiadendron_Taxodium_Cryptomeria Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
14
|
Cephalotaxus_Ephedra-Welwitschia Cinsleri Genel Özellikleri ve Bu Cinslere Ait Tür, Alt Tür, Varyete ve Kültür Formlarının Tanıtımı, Ekolojik İstekleri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanım Alanları
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mamıkoğlu, N.G. (2007). Türkiye`nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul.
K2. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Kurt, L., Güney, K., Hamzaoğlu, E., ve Tuğ, N. (2007). Angiospermae - Kapalı Tohumlular. Palme Yayınları.
K3. Idzojtic, M. (2019). Dendrology: Cones, Flower, Fruits and Seeds. Elsevier. United Kingdom.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj tasarım çalışmalarında kullanılan açık tohumlu bitkilere ait önemli bazı cins ve türlerin morfolojik-estetik ve fonksiyonel özellikleri, ekolojik istekleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vererek bitki materyalini tanıtmak ve peyzaj çalışmalarında doğru bitki seçimi yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Açık tohumlu bitkileri oluşturan sınıf, takım, familya, cins ve türler, genel özellikleri, ekolojik istekleri, peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanım alanları ve üretim yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
4
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|