Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması
|
K1
|
2
|
Yapı malzemelerinin tanıtılarak kullanımlarında aranan özeliklerin anlatılması
|
K1
|
3
|
Yapı malzemelerinde mukavemet kavramının anlatılması-1
|
K1
|
4
|
Yapı malzemelerinde mukavemet kavramının anlatılması-2
|
K1
|
5
|
Metal ve Ahşap malzemelerin anlatılması
|
K1
|
6
|
Taş malzemelerin anlatılması
|
K1
|
7
|
Kil ve kil türevi, pişmiş malzemelerin anlatılması-1
|
K1
|
8
|
Kil ve kil türevi, pişmiş malzemelerin anlatılması-2
|
K1
|
9
|
Harç elemanları ve bağlayıcı malzemeler
|
K1
|
10
|
Beton ve betonarme-1
|
K1
|
11
|
Beton ve betonarme-2
|
K1
|
12
|
Koruyucu malzemeler, badanalar, boyalar ve camlar-1
|
K1
|
13
|
Koruyucu malzemeler, badanalar, boyalar ve camlar-2
|
K1
|
14
|
Koruyucu malzemeler, badanalar, boyalar ve camlar-3
|
K1
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Uzun, G. (1998). Yapı materyalleri. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılan yapısal malzemenin (taş, ahşap, metal, beton, betonarme, cam, plastik, bağlayıcılar ve koruyucular gibi) temel özellikleri ve kullanım alanları konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Peyzaj mimarlığı yapısal tasarımlarında malzeme açısından işlevsel ve estetik yaklaşımları birlikte oluşturmada bir ön görüye sahip olabilme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini kavrar ve değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımı yetkinliğine sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz ederek çözüm önerileri geliştirir, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
3
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini belirler, etkin bir şekilde bilgiye ulaşır ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini kazanır.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere sahip olur, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin temel bilgiler kazanır, ilgili meslek disiplinleri arasında koordinasyonu sağlar.
|
-
|