Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgisayar destekli tasarım sürecinin örneklerle açıklanması, AutoCad programının genel tanıtımı, sistem gereksinimleri, menü ve araç çubuklarının tanıtılması, özel araç çubuğu oluşturulması (Customize-toolbars komutları), Options komutuyla bazı program ayarlarının gerçekleştirilmesi ve koordinat sistemleri ile sistem değişkenlerinin özellikleri anlatılması. Fonksiyon tuşlarının gösterilmesi.
|
K1, D1
|
2
|
Görüntü kontrol komutlarının (Zoom, View, Aerial view, Pan, Redraw, Regen ve Regenall komutları) anlatılması. Çizim yardımlarının açıklanması (Grid, Snap, Osnap, Drafting settings komutları).
|
K1, D1
|
3
|
Model sayfası ayarlarının oluşturulması (Limits), tasarımın kaydedilmesi (Save, Save as), uzunluk ve açı ölçü birimlerinin ayarlanması, iki boyutlu çizim komutlarının (Line, Mline, Point, Circle, Arc, Trace, Pline) anlatılması
|
K1, D1
|
4
|
2D çizim komutların anlatılması (Polygon, Doughnut, Ellipse, Rectangle, Hatch, Bhatch vb. komutları) devam edilmesi ve UCS işlemi. İlgili sistem değişkenlerinin açıklanması.
|
K1, D1
|
5
|
Select, Quick select, Tool palette window, Linetype, Lineweight, Send, Table style, Color işlemleri ve modify komutlarının anlatılması (Erase, Copy, Offset, Array, Mirror vb.)
|
K1, D1
|
6
|
Scale, Rotate, Chamfer, Fillet, Move,Sketch komutları. İlgili araç çubuğu komut düğmelerinin gösterilmesi. İlgili sistem değişkenlerinin açıklanması
|
K1, D1
|
7
|
Modify menüsü komut uygulamaları
|
K1, D1
|
8
|
Proje tasarım alanına metinsel ifadelerinin yazılması (Dtext, Text ve Mtext vb komutlar).
Metin stili geliştirme ve kaydetme işlemleri.
Blok hazırlama (Wblock, Block ) ve çizime blok yerleştirme (Insert ve Minsert Komutları) işlemleri-1
|
K1, D1
|
9
|
Proje tasarım alanına metinsel ifadelerinin yazılması (Dtext, Text ve Mtext vb komutlar).
Metin stili geliştirme ve kaydetme işlemleri.
Blok hazırlama (Wblock, Block ) ve çizime blok yerleştirme (Insert ve Minsert Komutları) işlemleri-2
|
K1, D1
|
10
|
Katmanlar (Layers)
|
K1, D1
|
11
|
Ölçülendirme komutlarının (Linear, Aligned, Radius, Diameter, Angular, Baseline, Continue, Ledear vb. komutlar ) anlatılması, Ölçü stili geliştirme ve kaydetilmesi (Dimstyle). İlgili sistem değişkenlerinin açıklanması
|
K1, D1
|
12
|
Nesne sorgulama işlemleri (Dist, Id, Area, Time, Setvar,List, Dblist, Properties komutları)
|
K1, D1
|
13
|
Çıktı tasarımının yapılması (Layout komutu) ve çıktının çiziciden alınması (Plot komutu). Export, Send, Drawing utilities, Externel reference, Raster image, Ole object, Xref ve Image manager işlemleri
|
K1, D1
|
14
|
Üç boyutlu nesne tasarım ilkelerinin anlatılması, üç boyutlu tasarım komutları ile yüzey oluşturma işlemleri, üç boyutlu nesne görüntüleme ve Render işlemleri
|
K1, D1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Baykal, G., Öğütlü, M., ve Bakkal T. (2019). Autocad 2019-Video Eğitim Seti, Abaküs Kitap, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. https://static.sdcpublications.com/pdfsample/978-1-63057-116-0-3.pdf
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, peyzaj çalışmalarında bilgisayar kullanımı ön becerisine sahip olması, kullanılan programın temel komutları ile bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları ile öğrencinin kendisini geliştirmesinin sağlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencinin, peyzaj çalışmalarında bilgisayar kullanımı ön becerisine sahip olması, kullanılan programın temel komutları ile bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları teorik ve uygulamalı olarak anlatılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|