ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kesme Çiçek Yetiştiriciliği PSB217 GÜZ 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünyadaki ve ülkemizdeki kesme çiçek sektörünü karşılaştırır.
    2-Ülkemizde ticari değeri yüksek kesme çiçekleri tanır.
    3-Ülkemizde üretilen önemli kesme çiçeklerin yetiştirilmesini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Uygulama(yetiştiricilik tekniklerinin uygulanması) 3014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kesme çiçekçilik nedir? D2, K1
    2 Dünyada kesme çiçek üretimi ve ticareti D2
    3 Ülkemizde kesme çiçek üretimi ve ticareti K2
    4 Ülkemizde kesme çiçek üretiminde yaşanan sorunlar K2
    5 Kesme çiçek yetiştiriciliğinde etkili faktörler D3
    6 Kesme çiçeklerde hasat sonrası ömrü arttıran uygulamalar D3
    7 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Rosa bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    8 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Dianthus bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    9 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Gerbera bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    10 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Chrysanthemum bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    11 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Gladiolus bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    12 Kesme çiçek olarak yetiştirilen Narcissus bitkisinin genel özellikleri ve yetiştiriciliği D1
    13 Kesme yeşillikler K1
    14 Kesme Çiçeklerle Yapılan Tasarımlar K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K.1. Beutler, L. (2007). Garden to Vase Growing and Using Your Own Cut Flowers. Timber Press. K2. Tapkı, N., Kızıltuğ, T., ve Çelik, D. A. (2018). Türkiye?de Kesme Çiçek Üretim ve Ticaretinde Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Türk Tarım ? Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3): 313-321.
    Yardımcı Kitap D1. http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller kesme çiçek D2. https://www.serka.gov.tr/assets/upload/dosyalar/fc206299f87f2c48fdd307a630d78b2c.pdf D3. https://www.serka.gov.tr/assets/upload/dosyalar/fc206299f87f2c48fdd307a630d78b2c.pdf
    Dersin Amacı Kesme çiçek sektörünün ülkemizdeki ve dünyadaki durumu hakkında bilgi edinmek, kesme çiçek yetiştiriciliğinde ticari değeri yüksek önemli cins ve türleri tanımak ve yetiştiriciliği hakkında bilgi edinerek bu türleri üretebilmektir.
    Dersin İçeriği Ülkemizde ve dünyada süs bitkileri ve kesme çiçek sektörü, kesme çiçekçiliğin yeri ve önemi, kesme çiçekçilikte etkili çevresel faktörler, kesme çiçeklerde hasat sonrası ömrü arttıran uygulamalar, ülkemizde ticari değeri olan kesme çiçekler, genel özellikleri ve yetiştiriciliği, kesme yeşillikler, kesme çiçekçilikte kullanılabilecek alternatif türler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. -
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 4
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster