Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Süs bitkisi tanımı, üretim, ithalat ve ihracat durumu, ekonomik boyutu, açık ve kapalı alanda üretim sorunları. Tek Yıllık Bitkilerde Görülen Fizyolojik Hastalıklar. Çökerten Hastalıkları Ve Botrytis Yanıklığının Belirti ve Biyolojileri
|
K1 - K2
|
2
|
Alternaria Yaprak Lekesi, Pas ve Külleme Hastalıkları ve Diğer Yaprak Leke Hastalıklarının Belirti ve Biyolojileri.
|
K1 - K2
|
3
|
Tek Yıllık Bitkilerdeki Bakteriyel ve Viral Hastalıkların Belirti ve Biyolojileri. Güllerde Görülen Virüs, bakteri ve fungal Hastalık Etmenlerinin Neden Olduğu Belirtiler ve bunların biyolojileri
|
K1 - K2
|
4
|
Çiçekli Saksı Bitkilerinde Görülen Kök Çürüklüğü Hastalıkları, diğer fungal, bakteriyel ve viral hastalıklar. İç Mekan Bitkilerinde Görülen Hastalıklar.
|
K1 - K2
|
5
|
Çalımsı Süs Bitkilerinde Görülen Hastalıklar. İbreli Ağaçlarda Görülen Fungal, Bakteriyel ve Viral Hastalık Etmenlerinin Neden Oldukları Belirtiler ve bunların Biyolojileri
|
K1 - K2
|
6
|
Akçaağaç, Karaağaç, Söğüt Hastalıkları ile diğer Çok Yıllık Park Ve Orman Ağaçlarında Görülen Önemli Hastalıklar
|
K1 - K2
|
7
|
Süs bitkilerinde zararlı Mollusca ve nematodların tanıtımı, biyolojileri zarar şekilleri ve savaşım yöntemleri.
|
K1 - K2
|
8
|
Süs bitkisi zararlısı akarlar (kırmızı örümcekler ve eriophidler) hakkında bilgiler
|
K1 - K2
|
9
|
Süs bitkisi zararlısı çekirgeler, homopterlerin (beyaz sinek, yaprak biti, yaprak piresi vb.), kabuklubitler (Diaspididae), Koşniller (Coccidae), unlubitler (Pseudococcidae) türleri, Pentatomidlerin biyolojileri, zarar şekilleri
|
K1 - K2
|
10
|
Süs bitkilerinde zararlı önemli Buprestidae, Cerambycidae, Scoltidae, Scarabeidae Chrysomelidae, Scarabeidae, Curculiondae, Scoltidae türlerinin tanıtılması, zarar şekilleri
|
K1 - K2
|
11
|
Zararlı lepidopter türlerin tanıtımı (Noctuidae, Lasiocampidae, Lymantridae, Arctidae), zarar şekli ve mücadelesi. Yponomeutidae, Cossidae, Noctuidae ve Thaumatopoeidae türlerinin tanıtılması, zarar şekilleri
|
K1 - K2
|
12
|
Yaprak galeri güveleri, tomurcuk tırtılları, Filiz güvelerinin morfolojik, biyolojik olarak tanıtılması ve savaşım yöntemleri. Yaprak ve filiz arıları, Diprionidae ve Cynipidae türlerinin morfolojik, biyolojik olarak tanıtılması
|
K1 - K2
|
13
|
Galeri sinekleri, Bostan sinekleri, Nergis sineğinin türlerinin morfolojik, biyolojik olarak tanıtılması ve savaşım yöntemleri.
|
K1 - K2
|
14
|
Kuşlar, kemirgenler gibi diğer zararlıların morfolojik, biyolojik olarak tanıtılması
|
K1 - K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Toros S. 1998. Süs bitkileri zararlıları.
K2. Agrios, G. N., 1997. Plant Pathology, Fourth Edition. Academic Press. USA
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özbek et al. 1995. Meyve, bağ ve süs bitkisi zararlıları
YK2. Toros S. Maden S. ve Sözeri S. Tarımsal savaş Yöntem ve ilçları
YK3.Lodos N. 1982, Türkiye Entomolojisi I, II
YK4. Zirai Mücadele Teknik Talimatları. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü, 1995
|
Dersin Amacı
|
Süs bitkilerinde sorun olan abiotik ve biotik hastalık etmenlerini, oluşturdukları zararla beraber tanıtmak ve bunlarla mücadele yöntemlerinin öğretilmesi, süs bitkilerine zarar veren, salyangoz, nematod, kırmızı örümcek, böcek ve diğer grupların tanıtılması (morfolojik, biyolojik özellikleri), zarar şekilleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
1
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
2
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|