ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sulama Sistemlerinin Projelendirilmesi PSB224 BAHAR 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sulama sistemlerinin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Sulama sistemlerini ve sistem elemanlarını tanır.
    3-Uygun sulama sistemine karar verir.
    4-Genel olarak seçilen sulama sisteminin proje prensiplerini analiz eder.
    5-Sistemin genel çalışma prensiplerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer (Örnek çözüm ve uygulamalar) 2014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulama yöntemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri K.1 Bölüm 1
    2 Basınçlı sulama sistemlerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri K.1 Bölüm 1
    3 Kaynak araştırması K.1 Bölüm 2
    4 Yağmurlama sulama, önemi, kullanım olanakları, üstünlükleri, kullanımını kısıtlayan faktörler K.1 Bölüm 3
    5 Yağmurlama sulama sistemlerinin tipleri ve sistem unsurları K.1 Bölüm 3
    6 Bireysel sabit yağmurlama sistemlerinin projelendirilmesi K.1 Bölüm 3
    7 Hareketli yağmurlama sistemlerinin projelendirilmesi K.1 Bölüm 3
    8 Damla sulama, önemi, kullanım olanakları, üstünlükleri, kullanımını kısıtlayan faktörler K.1 Bölüm 4
    9 Damla sulama sistemlerinin tipleri ve sistem unsurları K.1 Bölüm 4
    10 Damla sulama sistemlerinin projelendirilmesi-I K.1 Bölüm 4
    11 Damla sulama sistemlerinin projelendirilmesi-II K.1 Bölüm 4
    12 Damla sulama sistemlerinin projelendirilmesi-III K.1 Bölüm 4
    13 Sulama sistemlerinin değerlendirilmesi K.1 Bölüm 6
    14 Sulama sistemlerinin korunması ve bakımı K.1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir CENGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım O., 2004. Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara. 2. Yıldırım, O., 1996. Bahçe Bitkileri Sulama Tekniği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1438. 3. Yıldırım, O., 2003. Sulama Sistemlerinin Tasarımı. Anakara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1536. 4. Güngör, Y., Erözel, A.Z., 1994. Drenaj ve Arazi Islahı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1341, Ders Kitabı:389, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sulama sistemleri hakkında mesleki bilgi ve deneyim kazanmak
    Dersin İçeriği Sulama sistemlerinin tasarımı ve işletilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 2
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 2
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster