ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dış Mekân Süs Bitkileri Yetiştiriciliği PSB202 BAHAR 2+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Üretim yapılarının (fidanlık ve sera) genel özelliklerini ve yapı malzemelerini tanır.
    2-Dış mekan süs bitkisi üretim tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır.
    3-Dış mekan süs bitkileri üretim yöntemlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer (uygulama çalışmaları ve sınav) 2014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkisel üretimin tanımı, hedefleri, dış mekan süs bitkileri üretimi K1, D1
    2 Fidanlık ve sera alanı seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, fidanlık ve seraların planlanması, çalışma amaçları, tipleri ve genel özellikleri K2, D1
    3 Üretim ve yetiştirme ortamlarının özellikleri ve sterilizasyon K2, D1
    4 Fidanlıklarda kaplı, çıplak köklü ve topraklı fidan üretimi ve bu üretimlerin avantaj ve dezavantajları K2
    5 Sporla üretim, tohumla (generatif) üretim, avantaj ve dezavantajları K3
    6 Tohum toplama, tohum saklama koşulları, tohum çimlenmesini etkileyen faktörler K3
    7 Tohum ekimi, ekim öncesi yapılacak işlemler, çimlenmeyi önleyicilerin giderilmesi-1 K3
    8 Tohum ekimi, ekim öncesi yapılacak işlemler, çimlenmeyi önleyicilerin giderilmesi-2 K3
    9 Ekim yöntemleri ve şaşırtma K3
    10 Büyümeyi düzenleyici maddelerin üretimde kullanımı K3
    11 Vejetatif üretim, dış mekan süs bitkileri için avantaj ve dezavantajları, vejetatif üretim yöntemleri, çelik ile üretim K3
    12 Daldırma ile üretim K3
    13 Aşı ile üretim K3
    14 Ayırma ve bölme ile üretim, soğan, yumru ve rizomlu bitkilerde üretim K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Alp, Ş., Onat, İ., ve Kupık, M. Süs bitkileri üretim teknikleri ve bakım istekleri. Anadolu Park ve Bahçeler Yayını. K2. Aydın, A., ve Hocagil, M. M. (2012). Süs Bitkileri Sektörü Yatırım El Kitabı. Mersin Reprotek. K3. Kazaz, S. (2010). Süs bitkileri yetiştiriciliği dersi notları. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Peyzaj çalışmalarında tasarım elemanı olarak kullanılan bitkisel materyalin üretim yöntemleri hakkında bilgi vererek bitkilerin doğru bir şekilde üretilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Üretim yapıları, fidanlık ve seralar, süs bitkilerinin üretim yöntemleri; generatif üretim, vejetatif üretim, sporla üretim, üretim ortamları, çimlenmeyi engelleyicilerin giderilmesi, büyümeyi düzenleyici maddeler ve üretimde kullanımı, özel üretim yöntemleri ve bazı süs bitkilerinde kullanımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 4
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. -
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. 1
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster