Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
T: Dersin kapsamı ve işleme yöntemi hakkında bilgilendirme. Çim bitkilerinin genel olarak tanıtımı, önemi ve tarihi. U: Uygulama dersinin içeriği hakkında bilgilendirme.
|
K1 - K2 - D1
|
2
|
T: Çim bitkilerinin genel morfolojik özellikleri. U: Çim bitkilerinin genel morfolojik özelliklerinin yakından tanıtımı ve çizim ile desteklenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
3
|
T: Çim bitkilerinin ve çim örtülerinin kalite ölçütleri. U: Çim bitkilerinin morfolojik özelliklerinin yakından tanıtımı ve çizim ile desteklenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
4
|
T: Serin mevsim çim bitkileri. Agrostis (Tavusotu) ve Festuca (Yumak) cinsine ait çim alanlarda kullanılan türler. U: Serin mevsim çim bitkilerinin morfolojik özelliklerinin yakından tanıtımı ve çizim ile desteklenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
5
|
T: Serin mevsim çim bitkileri. Lolium (Çim) ve Poa (Salkımotu) cinsleri ile diğerlerine ait çim alanlarda kullanılan türler. U: Serin mevsim çim bitkilerinin morfolojik özelliklerinin yakından tanıtımı ve çizim ile desteklenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
6
|
T: Sıcak mevsim çim bitkileri. Çim bitkilerinin adaptasyon özellikleri. U: Serin mevsim çim bitkilerinin morfolojik özelliklerinin yakından tanıtımı ve çizim ile desteklenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
7
|
T: Yarı kurak mevsim, baklagil çim bitkileri. U: Serin ve sıcak mevsim çim bitkilerinin tohum ve çeliklerinin tanıtımı. Laboratuvar koşullarında petri kutularında çim tohumlarının çimlenme testlerinin yapılması.
|
K1 - K2 - D1
|
8
|
T: Çim alanlara etki eden çevresel etmenler. U: Park, bahçe, yol orta kaldırımı vb. yerlerdeki tesis edilmiş çim alanların incelenmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
9
|
T: Çim alanlarda toprak hazırlığı. U: Arazide toprak hazırlığı, araziye, viyollere ve saksılara çim tohumu ekimi.
|
K1 - K2 - D1
|
10
|
T: Çim alanlarda ekim ve dikim yöntemleri. U: Ekimi yapılan çim tohumlarının kontrolü.
|
K1 - K2 - D1
|
11
|
T: Çim alanlarda biçim işlemleri. U: Çim biçimi, çim biçme makinelerinin tanıtımı.
|
K1 - K2 - D1
|
12
|
T: Çim alanlarda bakım işlemleri. U: Çim alanlarda bakım işlemlerinin (sulama, drenaj, yabancı ot temizliği, hastalık ve zararlılarla mücadele) uygulaması.
|
K1 - K2 - D1
|
13
|
T: Çim alanlarda bakım işlemleri. U: Çim alanlarda bakım işlemlerinin (gübreleme, silindirleme, kumlama, havalandırma) uygulaması.
|
K1 - K2 - D1
|
14
|
T+U: Çim bitkileri alanında faaliyet gösteren firma(lar) teknik gezisi / bu alanda yapılan faaliyetlerin çevrimiçi olarak internet veya medya aracılığıyla gösterimi.
|
K1 - K2 - D1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Avcıoğlu, R. (2014). Çim tekniği, yeşil alanların ekimi, dikimi ve bakımı. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
K2. Açıkgöz, E. (1994). Çim alanlar yapım ve bakım tekniği. Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınları, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. Öğretim üyesine ait ders sunumları ve bilimsel makaleler.
|
Dersin Amacı
|
Çim alanlarda kullanılan bitkilerin tanınması, çim alan tesisi ve bakımı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgilerin edinilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Çim alan tesisi ve bakımı ilkeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
1
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|