ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzajda Tasarım İlkeleri PSB211 GÜZ 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım ve mekan kavramlarını tanır.
    2-Mekan ve tasarım kavramlarını ilişkilendirir.
    3-Tasarım sürecinde temel tasar ilkelerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler302510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011818
    Diğer 014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım kavramının anlatılması K1, K2, K3
    2 Mekan kavramının anlatılması K1, K2, K3
    3 Kompozisyon kavramının anlatılması K1, K2, K3
    4 Kompozisyon öğelerinin anlatılması (Yön,hareket, ölçü) K1, K2, K3
    5 Kompozisyon kavramının anlatılması (Aralık,hacim) K1, K2, K3
    6 Tasarım ilkeleri: Tekrar K1, K2, K3
    7 Tasarım ilkeleri: Uygunluk ve Renk-1 K1, K2, K3
    8 Tasarım ilkeleri: Uygunluk ve Renk-2 K1, K2, K3
    9 Tasarım ilkeleri: Zıtlık ve Renk K1, K2, K3
    10 Tasarım ilkeleri: Hiyerarşi K1, K2, K3
    11 Tasarım ilkeleri: Egemenlik K1, K2, K3
    12 Tasarım ilkeleri: Denge K1, K2, K3
    13 Tasarım ilkeleri: Birlik K1, K2, K3
    14 Üç boyutlu formun tanımlanması K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Milli Eğitim Bakanlığı., (2007). MEGEP Fotoğraf ve Grafik Tasarı İlkeleri Modülü. K2. Seçkin P. N. Ve ark., (2011). Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı ve Uygulama İlkeleri, İstanbul. K3. Divanlıoğlu D. H., (1997). Temel Tasar Tasarım öğe ve ilkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarım kavramı anlatılarak, temel tasar elemanlarının ve ilkelerinin dış mekan tasarımı süreci içerisinde nasıl kullanıldığının öğretilmesi hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Tasarım kavramı anlatılarak, temel tasar elemanlarının ve ilkelerinin dış mekan tasarımı süreci içerisinde nasıl kullanıldığının öğretilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 3
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 4
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster