Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarım kavramının anlatılması
|
K1, K2, K3
|
2
|
Mekan kavramının anlatılması
|
K1, K2, K3
|
3
|
Kompozisyon kavramının anlatılması
|
K1, K2, K3
|
4
|
Kompozisyon öğelerinin anlatılması (Yön,hareket, ölçü)
|
K1, K2, K3
|
5
|
Kompozisyon kavramının anlatılması (Aralık,hacim)
|
K1, K2, K3
|
6
|
Tasarım ilkeleri: Tekrar
|
K1, K2, K3
|
7
|
Tasarım ilkeleri: Uygunluk ve Renk-1
|
K1, K2, K3
|
8
|
Tasarım ilkeleri: Uygunluk ve Renk-2
|
K1, K2, K3
|
9
|
Tasarım ilkeleri: Zıtlık ve Renk
|
K1, K2, K3
|
10
|
Tasarım ilkeleri: Hiyerarşi
|
K1, K2, K3
|
11
|
Tasarım ilkeleri: Egemenlik
|
K1, K2, K3
|
12
|
Tasarım ilkeleri: Denge
|
K1, K2, K3
|
13
|
Tasarım ilkeleri: Birlik
|
K1, K2, K3
|
14
|
Üç boyutlu formun tanımlanması
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Milli Eğitim Bakanlığı., (2007). MEGEP Fotoğraf ve Grafik Tasarı İlkeleri Modülü.
K2. Seçkin P. N. Ve ark., (2011). Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı ve Uygulama İlkeleri, İstanbul.
K3. Divanlıoğlu D. H., (1997). Temel Tasar Tasarım öğe ve ilkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tasarım kavramı anlatılarak, temel tasar elemanlarının ve ilkelerinin dış mekan tasarımı süreci içerisinde nasıl kullanıldığının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarım kavramı anlatılarak, temel tasar elemanlarının ve ilkelerinin dış mekan tasarımı süreci içerisinde nasıl kullanıldığının öğretilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
4
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|