Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Peyzaj mimarlığı dış mekan çalışmalarında kullanılan mevsimlik bitkilerin gruplandırılması, bu gruplara ait önemli bazı cins ve türlerden örnekler, genel özellikleri
|
D3
|
2
|
Mevsimlik olarak kullanılan tek-iki ve çok yıllık otsu bitkilerin çevresel istekleri (ışık, sıcaklık, su, toprak vd), peyzaj çalışmalarında kullanım alanları ve amaçları
|
D3
|
3
|
Çiçekleri nedeniyle tercih edilen mevsimlik bitkiler, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, bu türlerin genel özellikleri, üretimi, ekolojik istekleri ve kullanım alanları-1
|
K3
|
4
|
Çiçekleri nedeniyle tercih edilen mevsimlik bitkiler, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, bu türlerin genel özellikleri, ekolojik istekleri, üretimi yöntemleri ve kullanım alanları-2
|
K3
|
5
|
Yaprakları nedeniyle tercih edilen mevsimlik bitkiler, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, bu türlerin genel özellikleri, ekolojik istekleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları
|
K3
|
6
|
Soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkiler, bu bitkilerin gruplandırılması, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, bu türlerin dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları
|
K3
|
7
|
Su bitkileri, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, genel özellikleri, ekolojik istekleri ve kullanım alanları-1
|
K3
|
8
|
Su bitkileri, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, genel özellikleri, ekolojik istekleri ve kullanım alanları-2
|
K3
|
9
|
Yer örtücülerin tanımlanması ve gruplandırılması
|
D1, D2
|
10
|
Yer örtücülerin peyzaj düzenlemelerindeki kullanım alanları
|
D1, D2
|
11
|
Odunsu karakterdeki yer örtücülere ait bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri ve kullanım alanları-1
|
K1, K3
|
12
|
Sukkulent karakterdeki yer örtücülere ait bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri ve kullanım alanları-2
|
K1, K2
|
13
|
Otsu karakterdeki yer örtücülere ait bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri ve kullanım alanları-1
|
K1, K3
|
14
|
Otsu karakterdeki yer örtücülere ait bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri ve kullanım alanları-2
|
K1, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yücel, E. (2004). Türkiye?de Yetişen Çiçekler ve Yer Örtücüler. ETAM Matbaası, Eskişehir.
K2. Öztan, Y., Arslan, M. (1992). İç Anadolu Bölgesi Ekolojik Koşullarıona Uygun Sukkulent(Etli Yapraklı) Bitki Türlerinden Peyzaj Mimarlığı Çalışmalarında Yer Örtücü Olarak Yararlanma Olanakları . Tisamat Basım Sanayisi, ANKARA.
K3. Brickell,C. (2006). RHS Encyclopedia of Plants and Flowers (RHS). Dorling Kindersley Publishers Ltd.
|
Yardımcı Kitap
|
D1.https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/64561/mod_resource/content/1/Yer%20%C3%96rt%C3%BCc%C3%BC%20Bitkilerin%20%C3%96zellikleri%2C%20Kullan%C4%B1m%20Alanlar%C4%B1%20ve%20%C3%9Cretimi.pdf
D2. https://www.researchgate.net/publication/264838491_Selecting_Landscape_Plants_Ground_Covers
D3. http://www2.ca.uky.edu/agcomm/pubs/ho/ho102/ho102.pdf
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj çalışmalarında önemli bir yeri olan mevsimlik ve yer örtücü bitkileri sınıflandırmak, bu bitkilere ait familya, cins ve tür özelliklerini tanıtmak ve estetik ve işlevsel amaçlarla farklı kullanımlara yönelik bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Otsu bitkilerin sınıflandırması, mevsimlik-tek yıllık otsu bitkiler, iki yıllık otsu bitkiler, çok yıllık otsu bitkiler, dış mekanda kullanılan bu bitkilere ait önemli familya, cins ve türler, bu türlerin genel özellikleri, çevresel istekleri ve kullanım alanları, soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkiler ve kullanımları, yer örtücü bitkilerin sınıflandırılması, bu bitkilere ait önemli cins ve türler, bu türler hakkında detaylı bilgiler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
2
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|