ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çiçek Tasarımı ve Organizasyon PSB215 GÜZ 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çiçek tasarımını uygular.
    2-Pazarlama ve organizasyon konularını yürütür.
    3-Çiçek mağazasını ve orada çalışanları organize eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler202510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011414
    Uygulama(çiçek düzenlemelerinin yapılması) 3014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çiçek tasarımı ve dersle ilgili genel bilgiler D1
    2 Çiçek tasarımının tarihçesi ve çiçeklerin dili D4
    3 Tasarım Prensipleri (Denge, Vurgu, Uyum) D2
    4 Tasarım Prensipleri (Oran, Ritim, Birlik) D2
    5 Tasarım Elemanları (Renk, Form, Çizgi, Doku) D2
    6 Çiçek tasarımında kullanılan malzemeler ve araçlar D3
    7 Geleneksel Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-1 D3
    8 Geleneksel Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-2 D3
    9 Modern Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-1 K1, K2, D4
    10 Modern Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-2 K1, K2, D4
    11 Çiçekçilik İşletmesinin Kurulması ve Yönetimi D1
    12 Mezatlar ve İnterflora D1
    13 Çiçekçilik ve Organizasyon Hizmetleri-1 K1, K2
    14 Çiçekçilik ve Organizasyon Hizmetleri-2 K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K.1. Pryke P. (2007). Table Flowers. Jacqui Small, UK. K.2. Pryke P. (2004). Wedding Flowers. Jacqui Small, UK.
    Yardımcı Kitap D1. http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller D2.https://extension.tennessee.edu/Rutherford/Documents/Homegrown%20Bouquets%20Principles_of_Floral_Arrangement%2008.05.16.pdf D3. http://rirs.org/Flowerar-UnivIllinoiscoopex.pdf D4. https://www.gcvirginia.org/warehouse/fm/documents/FlowerShowResources/FloralStylesDesigns.pdf
    Dersin Amacı Çiçek tasarımı ile ilgili temel prensipler ve gerekli araç gereçler hakkında bilgi sahibi olması, ayrıca çiçek satışı ve organizasyonu ile ilgili bir işletmenin nasıl yönetileceği konularında yeterlilik kazanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Çiçek tasarımı ile ilgili temel prensipler ve gerekli araç gereçler hakkında teorik ve uygulamalı çalışmalar yapılarak, çiçek satışı ve organizasyonu ile ilgili bir işletmenin nasıl yönetileceği konularında bilgi verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. -
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. -
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. 4
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. 2
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster