Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çiçek tasarımı ve dersle ilgili genel bilgiler
|
D1
|
2
|
Çiçek tasarımının tarihçesi ve çiçeklerin dili
|
D4
|
3
|
Tasarım Prensipleri (Denge, Vurgu, Uyum)
|
D2
|
4
|
Tasarım Prensipleri (Oran, Ritim, Birlik)
|
D2
|
5
|
Tasarım Elemanları (Renk, Form, Çizgi, Doku)
|
D2
|
6
|
Çiçek tasarımında kullanılan malzemeler ve araçlar
|
D3
|
7
|
Geleneksel Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-1
|
D3
|
8
|
Geleneksel Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-2
|
D3
|
9
|
Modern Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-1
|
K1, K2, D4
|
10
|
Modern Çiçek Düzenleme Teknikleri ve Tasarım Stilleri-2
|
K1, K2, D4
|
11
|
Çiçekçilik İşletmesinin Kurulması ve Yönetimi
|
D1
|
12
|
Mezatlar ve İnterflora
|
D1
|
13
|
Çiçekçilik ve Organizasyon Hizmetleri-1
|
K1, K2
|
14
|
Çiçekçilik ve Organizasyon Hizmetleri-2
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K.1. Pryke P. (2007). Table Flowers. Jacqui Small, UK.
K.2. Pryke P. (2004). Wedding Flowers. Jacqui Small, UK.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller
D2.https://extension.tennessee.edu/Rutherford/Documents/Homegrown%20Bouquets%20Principles_of_Floral_Arrangement%2008.05.16.pdf
D3. http://rirs.org/Flowerar-UnivIllinoiscoopex.pdf
D4. https://www.gcvirginia.org/warehouse/fm/documents/FlowerShowResources/FloralStylesDesigns.pdf
|
Dersin Amacı
|
Çiçek tasarımı ile ilgili temel prensipler ve gerekli araç gereçler hakkında bilgi sahibi olması, ayrıca çiçek satışı ve organizasyonu ile ilgili bir işletmenin nasıl yönetileceği konularında yeterlilik kazanması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Çiçek tasarımı ile ilgili temel prensipler ve gerekli araç gereçler hakkında teorik ve uygulamalı çalışmalar yapılarak, çiçek satışı ve organizasyonu ile ilgili bir işletmenin nasıl yönetileceği konularında bilgi verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
4
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|