ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Bahçeler ve Tasarımı PSB216 BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Genel tasarım ilkelerini bahçe tasarımı ile ilişkilendirir.
    2-Küçük bahçeleri genel tasarım ilkeleriyle tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler4021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bahçe tasarımının tarihçesi D1
    2 Genel tasarım ilkeleri D2
    3 Farklı ülkelerden özel bahçeler- Japon bahçesi K2
    4 Farklı ülkelerden özel bahçeler- Çin bahçesi K3
    5 Çatı Bahçeleri K1
    6 Dikey Bahçeler K4
    7 Kış Bahçeleri K6
    8 Su Bahçeleri K5
    9 Kaya Bahçeleri K7
    10 Küçük Bahçeler-Dar alanlar K1
    11 Küçük Bahçeler-Merdivenler K1
    12 Küçük Bahçeler-Balkonlar K1
    13 Küçük Bahçeler-Pencereler K1
    14 Küçük Bahçelerde Bitkilendirme K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Brookes, J. (2009). Küçük Bahçe. Alfa Basım-Yayım. K2. Nitsckhe, G. (2003). Japanese Gardens, Taschen, Italy. K3. Sui, Y.& Xun W. (2011). Chinese Gardens. Design Media Publishing Ltd.K4. K4. Timur, B. Ö. & Karaca, E. (2013). Vertical Gardens. In Murat Özyavuz (Ed), Advances in Landscape Architecture, Intech Open. K5. Fowler, V. L. (2013). Backyard Water Gardens: How to Build, Plant & Maintain Ponds, Streams & Fountains. Cool Springs Press. K6. Cengiz, C. & Keçecioğlu Dağlı, P. (2017). Proposal for wınter garden desıgn ın turkısh urban resıdentıal landscape. IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, Rome. K7. Mitra, A. (2018). Rock Gardens-Planning and Visual Perception in Rock Garden Designing.
    Yardımcı Kitap D1. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/5001/1/5001.pdf D2. https://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/MG/MG08600.pdf
    Dersin Amacı Bahçe tasarımının tarihçesi, bahçe tasarımındaki farklı tarzlar ve tasarımları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bahçe tasarımının tarihçesi, bahçe tasarımındaki farklı tarzlar ve tasarımları hakkında bilgi verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. 4
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. -
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. 3
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster