Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Brookes, J. (2009). Küçük Bahçe. Alfa Basım-Yayım.
K2. Nitsckhe, G. (2003). Japanese Gardens, Taschen, Italy.
K3. Sui, Y.& Xun W. (2011). Chinese Gardens. Design Media Publishing Ltd.K4. K4. Timur, B. Ö. & Karaca, E. (2013). Vertical Gardens. In Murat Özyavuz (Ed),
Advances in Landscape Architecture, Intech Open.
K5. Fowler, V. L. (2013). Backyard Water Gardens: How to Build, Plant & Maintain Ponds, Streams & Fountains. Cool Springs Press.
K6. Cengiz, C. & Keçecioğlu Dağlı, P. (2017). Proposal for wınter garden desıgn ın turkısh urban resıdentıal landscape. IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, Rome.
K7. Mitra, A. (2018). Rock Gardens-Planning and Visual Perception in Rock Garden Designing.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/5001/1/5001.pdf
D2. https://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/MG/MG08600.pdf
|
Dersin Amacı
|
Bahçe tasarımının tarihçesi, bahçe tasarımındaki farklı tarzlar ve tasarımları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Bahçe tasarımının tarihçesi, bahçe tasarımındaki farklı tarzlar ve tasarımları hakkında bilgi verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|