ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurakçıl Peyzaj PSB218 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Su kıtlığı ve küresel ısınma arasında neden sonuç ilişkisi kurar.
    2-Ülkemizdeki ve dünyadaki su kullanımı ile ilgili durumu yorumlar.
    3-Peyzajda su kullanımının olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler3021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küresel iklim değişikliği ve etkileri K4, K3
    2 Küresel iklim değişikliğinin Türkiye üzerindeki etkileri K4, K3
    3 Klasik peyzaj düzenleme anlayışı ve buna ilişkin sorunlar K3
    4 Su sıkıntısı ve peyzaj tasarımı K3, D3
    5 Peyzaj tasarımında suyun etkin kullanımı ve önemi K1
    6 Su etkin peyzaj tasarım tipleri K3, D1
    7 Kurakçıl peyzaj düzenleme [xeriscape] K3
    8 Kurakçıl peyzaj düzenlemesinin temel ilkeleri-1 K3
    9 Kurakçıl peyzaj düzenlemesinin temel ilkeleri-2 K2
    10 Kurakçıl peyzajda doğal örtüden yararlanma K2
    11 Kurakçıl peyzaj düzenlemesinde kullanılabilecek bitki türleri-1 K2, K3
    12 Kurakçıl peyzaj düzenlemesinde kullanılabilecek bitki türleri-2 K2, K3
    13 Kurakçıl peyzaj düzenleme örnekleri D2
    14 Kurakçıl peyzajın Türkiye açısından değerlendirilmesi K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mollison, B.; Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınevi, İstanbul, 2011 K2. Barış, E. M.; Peyzaj Mimarlığında Doğal Bitki Örtüsünden Yararlanma Dersi Ders Notları. K3. Taner, M. T.; Peyzaj Düzenlemesinde Suyun Etkin Kullanımı: Kurakçıl Peyzaj, yüksek Lisans Tezi, İzmir,2010. K4. Volkan, E. (2008). İklim değişikliğinin yerleşik düzen, kentsel yapı üzerindeki etkileri ve çözüm önerileri. Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı ABD., Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap D1. http://www.rdosmaps.bc.ca/min_bylaws/ES/public_works/Web_Water/Westbench/XeriscapeManual.pdf D2. http://documents.cabq.gov/planning/code-enforcement/CodeEnf-Xeriscape101Brochure.pdf D3. https://www.epa.gov/sites/production/files/2017-01/documents/ws-outdoor-water-efficient-landscaping.pdf
    Dersin Amacı Küresel ısınma ve beraberinde getirdiği kuraklık ile susuzluk yakın gelecekte önemli sorunlar ortaya koyacaktır. Su kaynaklarının ve özellikle kentlerimiz için vazgeçilmez alanlar olan yeşil alanların sürdürülebilirliği için klasik peyzaj düzenlemelerinden farklı olarak suyun etkin kullanımını hedefleyen kurakçıl peyzaj yaklaşımının öneminin ve ilkelerinin öğrencilere aktarılması hedeflenmiştir.
    Dersin İçeriği Su kaynaklarının ve özellikle kentlerimiz için vazgeçilmez alanlar olan yeşil alanların sürdürülebilirliği için klasik peyzaj düzenlemelerinden farklı olarak suyun etkin kullanımını hedefleyen kurakçıl peyzaj yaklaşımının önemi ve ilkeleri anlatılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. -
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. -
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. 3
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster