ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Projelerinin Yönetimi PSB219 GÜZ 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje ve proje yönetimi kavramlarını ilişkilendirir.
    2-Peyzaj mimarlığı hizmetlerini tanır.
    3-Bir peyzaj projesinin yönetimini organize eder.
    4-İşçi sağlığı ve iş güvenliğinin önemini kabul eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   138
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,6 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Proje ve proje kısıtları, proje yönetimi, proje yöneticisi kavramlarının açıklanması K4
    2 Proje Yönetiminin Adımları K4
    3 Proje Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar, Bir Projenin Başarılı Olmasısını Sağlayan Etkenler K4
    4 Proje Yönetimi Denetim Döngüsü K4
    5 Proje Yönetimi Araçları K4
    6 Peyzaj Mimarlığı Hizmetleri Tanım ve Kapsamları-1 K4, K2, K1
    7 Peyzaj Mimarlığı Hizmetleri Tanım ve Kapsamları-2 K4, K1
    8 Peyzaj Mimarlığı Hizmetlerinin Fiyatlandırılması K4, K1
    9 Peyzaj Tasarımı ve Uygulama Sürecinde İş Programı Hazırlığı K4, K1
    10 Peyzaj Uygulama Sürecinde İş Programından Faydalanılması K4, K1
    11 Şantiye kuruluşu, planlama ve kaynak temini K4, K1
    12 İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği D1
    13 Hakediş Düzenleme-1 K4
    14 Hakediş Düzenleme-2 K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Başal, M. 2004. Proje Değerlendirme Ders Notları 1. Bölüm P.M. Proje Hizmetleri Tanımı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 1-3.,Ankara. K2. Başal, M. 1999. Proje Değerlendirme Ders Notları 3. Bölüm Peyzaj Tasarımı Süreci, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ankara. K3. Başal, M. 1999. Proje Değerlendirme Ders Notları 4. Karar Verme ve Hizmet kabulü Süreci, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ankara. K4. Harmanşah, E., Peyzaj Mimarlığı Hizmetleri Yönetim Modellemesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007 Peyzaj, yüksek Lisans Tezi, İzmir,2010
    Yardımcı Kitap D1. http://www.istanbulsaglik.gov.tr/w/sb/idis/belge/1_A_temel_is_sagligi_guvenligi_egitimi1.pdf
    Dersin Amacı Proje ve proje yönetimi kavramları açıklanarak,Peyzaj mimarlığı hizmetlerinin kapsamı, peyzaj projelerinin tasarım ve uygulama aşamalarında nasıl yönetileceğinin gösterilmesi, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin öneminin bilincinde öğrenciler yetiştirilmesidir.
    Dersin İçeriği Proje ve proje yönetimi kavramları açıklanarak,Peyzaj mimarlığı hizmetlerinin kapsamı, peyzaj projelerinin tasarım ve uygulama aşamalarında nasıl yönetileceği, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin önemi anlatılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. -
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 4
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. 5
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster