ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İyileştirme Bahçeleri PSB226 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İyileştirme bahçelerinin tasarım özelliklerini tanır.
    2-İyileştirme bahçelerinin toplum için gerekliliğini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İyileştirme bahçesi kavramı K1, K2
    2 İyileştirme bahçelerinin tarihçesi K1, K2
    3 İyileştirme bahçelerinin tedaviye etkisi ile ilgili bazı araştırmalar K1, K2
    4 İyileştirme bahçelerinin tasarım felsefesi K1, K2
    5 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Alzheimer hastaları için bahçeler K1, K2
    6 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Terapi /hastane bahçeleri K1, K2
    7 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Rehabilitasyon bahçeleri (psikiyatri hastaneleri) K1, K2
    8 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Canlandırma(yenilenme)bahçeleri K1, K2
    9 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Yaşlı bakım evlerine, emeklilerin yoğun olduğu konutlara yönelik bahçeler K1, K2
    10 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Kanser hastalarına yönelik bahçeler K1, K2
    11 İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Çocuklara yönelik bahçeler K1, K2
    12 Salutojenik yaklaşım K2
    13 Dünyadan iyileştirme bahçesi örnekleri-1 D1
    14 Dünyadan iyileştirme bahçesi örnekleri-2 D1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Marcus, C. C.; Barnes M., (1999). Healing Gardens-Therapatic Benefits and Design Reccomendations, Canada. K2. Brown, S. G. (2014). Landscape and Urban Design for Health and Well-Being: Using Healing, Sensory and Therapeutic Gardens. Routledge.
    Yardımcı Kitap D1. https://depts.washington.edu/open2100/pdf/2_OpenSpaceTypes/Open_Space_Types/healing_gardens.pdf
    Dersin Amacı Türkiyede yeni yeni duyulmaya başlamış olan iyileştirme bahçesi kavramı hakkında bilgi sahibi olunması, bu bahçelerin öneminin ve iyileşme sürecine olan etkisinin kavranması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Türkiyede yeni yeni duyulmaya başlamış olan iyileştirme bahçesi kavramı ve bu bahçelerin iyileşme sürecine olan etkisi anlatılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür. -
    2 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. 3
    3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder. -
    4 Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir. -
    5 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır. -
    6 Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster