Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İyileştirme bahçesi kavramı
|
K1, K2
|
2
|
İyileştirme bahçelerinin tarihçesi
|
K1, K2
|
3
|
İyileştirme bahçelerinin tedaviye etkisi ile ilgili bazı araştırmalar
|
K1, K2
|
4
|
İyileştirme bahçelerinin tasarım felsefesi
|
K1, K2
|
5
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Alzheimer hastaları için bahçeler
|
K1, K2
|
6
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Terapi /hastane bahçeleri
|
K1, K2
|
7
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Rehabilitasyon bahçeleri (psikiyatri hastaneleri)
|
K1, K2
|
8
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Canlandırma(yenilenme)bahçeleri
|
K1, K2
|
9
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Yaşlı bakım evlerine, emeklilerin yoğun olduğu konutlara yönelik bahçeler
|
K1, K2
|
10
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Kanser hastalarına yönelik bahçeler
|
K1, K2
|
11
|
İyileştirme bahçelerinin sınıflandırılması- Çocuklara yönelik bahçeler
|
K1, K2
|
12
|
Salutojenik yaklaşım
|
K2
|
13
|
Dünyadan iyileştirme bahçesi örnekleri-1
|
D1
|
14
|
Dünyadan iyileştirme bahçesi örnekleri-2
|
D1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Marcus, C. C.; Barnes M., (1999). Healing Gardens-Therapatic Benefits and Design Reccomendations, Canada.
K2. Brown, S. G. (2014). Landscape and Urban Design for Health and Well-Being: Using Healing, Sensory and Therapeutic Gardens. Routledge.
|
Yardımcı Kitap
|
D1. https://depts.washington.edu/open2100/pdf/2_OpenSpaceTypes/Open_Space_Types/healing_gardens.pdf
|
Dersin Amacı
|
Türkiyede yeni yeni duyulmaya başlamış olan iyileştirme bahçesi kavramı hakkında bilgi sahibi olunması, bu bahçelerin öneminin ve iyileşme sürecine olan etkisinin kavranması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiyede yeni yeni duyulmaya başlamış olan iyileştirme bahçesi kavramı ve bu bahçelerin iyileşme sürecine olan etkisi anlatılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
3
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
4
|