Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çim bitkilerinin genel olarak tanıtımı, önemi ve tarihi.
|
K1 - K2 - D1
|
2
|
Çim bitkilerinin genel morfolojik özellikleri. Ödevlerinin verilmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
3
|
Çim bitkilerinin kalite ölçütleri
|
K1 - K2 - D1
|
4
|
Çim örtülerinin kalite ölçütleri
|
K1 - K2 - D1
|
5
|
Serin mevsim çim bitkilerinin genel tanıtımı. Agrostis (Tavusotu), Festuca (Yumak), Lolium (Çim) ve Poa (Salkımotu) cinsine ait çim alanlarda kullanılan türler.
|
K1 - K2 - D1
|
6
|
Sıcak, yarı kurak mevsim ve baklagil çim bitkilerinin genel tanıtımı.
|
K1 - K2 - D1
|
7
|
Çim alanlarda çevresel etmenler.
|
K1 - K2 - D1
|
8
|
Çim alanlarda toprak hazırlığı.
|
K1 - K2 - D1
|
9
|
Çim alanda tesisinde kullanılan ekim yöntemleri.
|
K1 - K2 - D1
|
10
|
Çim alan tesisinde kullanılan dikim yöntemleri. Dönem başında verilen ödevlerin öğrenciler tarafından teslim edilmesi.
|
K1 - K2 - D1
|
11
|
Çim alanlarda biçim işlemleri
|
K1 - K2 - D1
|
12
|
Çim alanlarda kullanılan alet ve ekipmanlar.
|
K1 - K2 - D1
|
13
|
Çim bitkileri üzerine faaliyet gösteren firma(lar) teknik gezisi.
|
K1 - K2 - D1
|
14
|
Çim alanlarda bakım işlemleri.
|
K1 - K2 - D1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Avcıoğlu, R. (2014). Çim tekniği, yeşil alanların ekimi, dikimi ve bakımı. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir.
K2. Açıkgöz, E. (1994). Çim alanlar yapım ve bakım tekniği. Çevre Peyzaj Miğmarlığı Yayınları, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çim alanlarda kullanılan bitkilerin genel anlamda tanınması, çim alan tesisi ve bakımı ile ilgili genel anlamda bilgi edinilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Çim alan tesisi ve bakımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
2
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
-
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
1
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|