Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Peyzaj Mimarlığında Kullanılan CAD programlarından autocad ve photoshop prog. tanıtımı
|
K1, K2
|
2
|
CAD programları ile yapılmış olan iki ve üç boyutlu görselleştirilmiş peyzaj projelerinin incelenmesi
|
K1
|
3
|
Üç boyutlu tasarım çizimlerinde kullanılacak Autocad program komutlarına giriş ve uygulama-1
|
K1
|
4
|
Üç boyutlu tasarım çizimlerinde kullanılacak Autocad program komutları ve uygulama-2
|
K1
|
5
|
Üç boyutlu peyzaj tasarım çizimlerinde kullanılacak Autocad program komutları ve uygulama
|
K1
|
6
|
Küçük ölçekli Peyzaj Mimarlığı projelerinin autocad destekli olarak üç boyutlu çizim çalışmaları -1
|
D1
|
7
|
Küçük ölçekli Peyzaj Mimarlığı projelerinin autocad destekli olarak üç boyutlu çizim çalışmaları -2
|
D1
|
8
|
Photoshop program komutlarına giriş
|
K2
|
9
|
Photoshop seçme araçlarının tanıtımı ve uygulama
|
K2
|
10
|
Photoshop renk kipleri ve renk modelleri ve uygulama
|
K2
|
11
|
PS de piksellerle boyamak, PS de dijital boyama ve boyanın taşınması ve uygulama-1
|
K2
|
12
|
PS de piksellerle boyamak, PS de dijital boyama ve boyanın taşınması ve uygulama-2
|
K2
|
13
|
PS de dönüşümler ve katmanların kullanımı ve uygulama-1
|
K2
|
14
|
PS de dönüşümler ve katmanların kullanımı ve uygulama-2
|
K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Baykal, G., Öğütlü, M., ve Bakkal T. (2019). Autocad 2019-Video Eğitim Seti, Abaküs Kitap, İstanbul.
K2. Faulkner, A.& Chavez, C. (2019). Adobe Photoshop CC. Classroom in a book. Adobe Systems Incorporated, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin; bilgisayar destekli çizim programlarında üç boyutlu modelleme ve iki boyutlu görselleştirme çalışmalarında örnek uygulamalar ile kendilerini geliştirmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgisayar destekli çizim programlarında üç boyutlu modelleme ve iki boyutlu görselleştirme anlatılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar, edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirir, yapı malzemeleri ile süs ve çim bitkilerinin tanınması, üretimi, kullanımı ve bakımını yürütür.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları analiz eder, çözer, edindiği bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
|
2
|
3
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür, ekip üyesi olarak öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır ve sorumluluğu altında çalışanları organize eder.
|
-
|
4
|
Alanı ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini analiz eder, etkin bir şekilde değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmenin bilincini gösterir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim yollarıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
|
3
|
7
|
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere takip eder, çevre sorunlarına duyarlı davranarak çözüm yollarına ilişkin hareket eder, ilgili meslek disiplinleri arasında koordine bir şekilde müdahalede bulunur.
|
-
|