Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilere dersin içeriği, not değerlendirmesi ve ödevler hakkında bilgi verilir. Grup halinde hazırlanacak ödevler için dörder kişilik gruplar oluşturulur. İletişim nedir, iletişimin önemi ve özellikleri nelerdir, iletişimde yer alan sistemler nelerdir anlatılır. İletişim türlerine örnekler verilir.
|
K 1, K 2, K3
|
2
|
İletişim çeşitleri nelerdir, örnekleriyle anlatımı yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
3
|
Etkili iletişim unsurları nelerdir açıklanarak örnekleri verilir.
|
K 1, K 2, K3
|
4
|
İletişimde beden dilinin önemi nedir, örnekleriyle anlatımı yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
5
|
Empatik iletişim nedir örnekleriyle karşılıklı görüşler bildirilerek konu pekiştirilir.
|
K 1, K 2, K3
|
6
|
Çeşitli mesleklerde kullanılan en etkili iletişim araçları anlatılarak bu iletişim araçlarının ders ödevleri ve deney çalışmaları kapsamında irdelenerek örnekleri verilir.
|
K 1, K 2, K3
|
7
|
Bilimsel çalışma yaparken iletişim araçlarını etkin kullanma örnekleriyle verilir. Staj defteri ve staj raporunun hazırlanması, dilekçe ve özgeçmiş yazımı anlatılır.
|
K 1, K 2, K3
|
8
|
Ödev hazırlamada, deneysel rapor tesliminde kaynak taramasının önemi, yazım formatı ve bunun için iletişim araçlarının kullanımı anlatılır.
|
K 1, K 2, K3
|
9
|
Orijinal araştırma makalesi, tez, bildiri, poster ve sözlü sunuş teknikleri anlatılır.
|
K 1, K 2, K3
|
10
|
Staj defteri, staj raporunun hazırlanması, örnek dilekçe yazımı ile özgeçmiş hazırlama çalışması yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
11
|
Bilimsel çalışmalara katılımda örnek sunum teknikleri hakkında bilgi verilerek bir çalışmada öğrenciden beklenilir.
|
K 1, K 2, K3
|
12
|
Oluşturulan grupların proje sunumları yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
13
|
Oluşturulan grupların proje sunumları yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
14
|
Oluşturulan grupların proje sunumları yapılır.
|
K 1, K 2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Özge BİLDİ CERAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Seyidoğlu, H., "Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı", 8. Baskı, Güzem Yayınları, İstanbul, 2003.
K 2. Katz, M.J., "From Research to Manuscript A Guide to Scientific Writing" Springer, 2009.
K 3. Cahit Kavcar, Ferhan Oğuzkan., Örnek Edebi Metinlerle Yazılı ve Sözlü Anlatım.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kaynak taraması ve araştırma tekniklerini öğrenerek verimli araştırma yapabilme; anlatmak istediğini sözlü ve yazılı olarak ifade etme; teknik, sosyal ve diğer amaçlı raporları yazma becerisini kazandırmak. Bilimsel çalışmalarda etkin iletişimin önemi, iletişim araçlarını etkin ve doğru kullanma, akademik çalışmalarda etik kurallar ile yazılı ve sözlü çalışmalar yaparak başarıyı üst noktaya çıkarmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel Araştırma Yöntemi, Staj Defteri ve Staj Raporunun Hazırlanması, Dilekçe ve Özgeçmiş Yazımı, Öğrenmek İçin Okuma ve Okuma Çeşitleri, Sözlü sunumların hazırlanması ve sunum
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
-
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
4
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
5
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|