Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Laboratuvar deney föyü
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. R.H.Perry, D.Green, (1985) Perry`s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, Sixth Edition.
YK2. J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, (2005) Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics, McGraw_Hill, Seventh Edition.
YK3. C.J. Geankoplis, (1993) Transport Processes and Unit Operations, Second Edition.
YK4. Mark E. Davis, Robert J., (2002) Fundamentals of Chemical Reaction Engineering, McGraw-Hill,;1st Edition.
|
Dersin Amacı
|
Kimyasal reaksiyon mühendisliği I-II ve proses kontrol derslerinde edinilen bilgilerin uygulamalı olarak pekiştirilmesi.
Reaksiyon ve proses kontrollü proseslerin tanıtılması ve bu proseslerin ekipmanlarının kullanılmasının sağlanması
Cevher hazırlama ve yakıtların kalorifik özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ekipmanların tanıtılması ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olunması
Kimya mühendisliği araştırma ve deney öğretim yöntemleri ile bir test sistemi tasarlama, geliştirme ve işletme, ekiple çalışma ve plan yapma becerilerine sahip olmak.
Deney düzeneği kurulacağı zaman problem çözme ve elde edilen verileri tartışma ve sunma becerisinin kazanılması
|
Dersin İçeriği
|
Laboratuvar güvenlik yönetmelikleri, sürekli karıştırmalı tank reaktör deneyi, Plug Flow Reaktör konu anlatımı
akış kontrolü, seviye kontrolü, sedimantasyon, adsorpsiyon, granülasyon ve elek analizi, kalorimetre, deney tasarımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
2
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
2
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
2
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
2
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
2
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|