ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kimya Mühendisliği Laboratuvarı III KMÜ406 BAHAR 0+4 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reaktörlerin nasıl çalıştırılacağı ve reaksiyona etki eden parametreleri analiz eder.
    2-Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği I-II ve Proses Kontrol derslerinde edindiği bilgileri, deneylerden elde ettiği sonuçları yorumlamada kullanır.
    3-Bir takım içinde sorumluluk alarak veya bireysel çalışarak, bir deney sistemi tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30000
    Proje0000
    Laboratuar 3010440
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Laboratuvar güvenliği K1: Bölüm 1
    2 Deney sonuçlarının istatistiki olarak değerlendirilmesi eğitimi K1: Bölüm 2
    3 Liçing ve Kristalizasyon K1: Bölüm 3
    4 Gaz Absorpsiyonu K1: Bölüm 4
    5 Piston Akış Reaktör K1: Bölüm 5
    6 Katı Sıvı Ekstraksiyonu K1: Bölüm 6
    7 Distilasyon K1: Bölüm 7
    8 Sıvı Sıvı Ekstraksiyon K1: Bölüm 8
    9 Akış Kontrol K1: Bölüm 9
    10 FTIR Spektroskopisi K1: Bölüm 10
    11 Sıvı Seviye Kontrol K1: Bölüm 11
    12 Sabun Üretimi K1: Bölüm 12
    13 Telafi Deneyi K1
    14 Telafi Deneyi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Laboratuvar deney föyü
    Yardımcı Kitap YK1. R.H.Perry, D.Green, (1985) Perry`s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, Sixth Edition. YK2. J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, (2005) Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics, McGraw_Hill, Seventh Edition. YK3. C.J. Geankoplis, (1993) Transport Processes and Unit Operations, Second Edition. YK4. Mark E. Davis, Robert J., (2002) Fundamentals of Chemical Reaction Engineering, McGraw-Hill,;1st Edition.
    Dersin Amacı Kimyasal reaksiyon mühendisliği I-II ve proses kontrol derslerinde edinilen bilgilerin uygulamalı olarak pekiştirilmesi. Reaksiyon ve proses kontrollü proseslerin tanıtılması ve bu proseslerin ekipmanlarının kullanılmasının sağlanması Cevher hazırlama ve yakıtların kalorifik özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ekipmanların tanıtılması ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olunması Kimya mühendisliği araştırma ve deney öğretim yöntemleri ile bir test sistemi tasarlama, geliştirme ve işletme, ekiple çalışma ve plan yapma becerilerine sahip olmak. Deney düzeneği kurulacağı zaman problem çözme ve elde edilen verileri tartışma ve sunma becerisinin kazanılması
    Dersin İçeriği Laboratuvar güvenlik yönetmelikleri, sürekli karıştırmalı tank reaktör deneyi, Plug Flow Reaktör konu anlatımı akış kontrolü, seviye kontrolü, sedimantasyon, adsorpsiyon, granülasyon ve elek analizi, kalorimetre, deney tasarımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma 2
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme 3
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme 2
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme 2
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme 2
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma 2
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster