Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Laboratuvar güvenliği ile ilgili genel bilgilerin verilmesi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
2
|
Laboratuvar hesaplamaları ile ilgili genel bilgilerin verilmesi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
3
|
Gazlarda kütle transferi ve difüzyon katsayısı hesaplanması deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
4
|
Sıvılarda kütle transferi ve difüzyon katsayısı hesaplanması deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
5
|
Isı değiştirici deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
6
|
İyon değişimi yöntemi ile su sertliği tayini deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
7
|
Cevher hazırlama, boyut analizi ve kömürde kısa analizler deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
8
|
Termogravimetrik analizler (TGA, DSC) deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
9
|
Kesikli ve sürekli karıştırmalı reaktörlerde bir reaksiyonun incelenmesi deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
10
|
Tepsili kurutucu deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
11
|
Zeta potansiyel ve partikül boyut dağılımı ölçüm deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
12
|
Alev fotometresi ile element tayini deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
13
|
Telafi deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
14
|
Telafi deneyi
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Mustafa DAĞ
Arş. Gör. Dr. Vedat Arda KÜÇÜK
Arş. Gör. Mehmet Ali BOZ
Arş. Gör. Merve DURMAZ
Öğr. Gör. Dr. Haluk KORUCU
Öğr. Gör. Dr. Mücahit UĞUR (Sorumlu)
|
Kaynaklar
|
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II Deney Föyü
|
Yardımcı Kitap
|
Mutlu S., Tanyolaç D., Chemical Engineering Laboratory, Hacettepe University, Engineering Faculty Publication, Ankara, 1999.
İnstrümental Analiz, 1999, T. Gündüz, Gazi Kitabevi, Ankara.
Fizikokimya, 1993, Y. Sarıkaya, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Akışkanlar mekaniği, ısı transferi, kütle transferi ve ayırma işlemleri derslerinde edinilen bilgilerin uygulama yoluyla pekiştirilmesi, akışkan akımı, ısı transferi ve/veya ayırma işlemi içeren prosesleri tanıtmak ve kimya mühendisliği öğrencilerine bu proseslere ait ekipmanları kullanma becerisi kazandırmak, kimya mühendisliği öğrencilerine takım içerisinde çalışma yeteneği kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Laboratuvar güvenliği ile ilgili genel bilgilerin verilmesi, laboratuvar hesaplamaları ile ilgili genel bilgilerin verilmesi, gazlarda kütle transferi ve difüzyon katsayısı hesaplanması, sıvılarda kütle transferi ve difüzyon katsayısı hesaplanması, ısı değiştirici deneyi, iyon değişimi yöntemi ile su sertliği tayini, cevher hazırlama, boyut analizi ve kömürde kısa analizler, termogravimetrik analizler (TGA, DSC), Kesikli ve sürekli karıştırmalı reaktörlerde bir reaksiyonun incelenmesi, tepsili kurutucu deney sistemi, zeta potansiyel ve partikül boyut dağılımı ölçüm deneyi, alev fotometresi ile element tayini
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
2
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
2
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
2
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
2
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
3
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|