Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kimyasal Reaksiyon Müh. Genel Bakış
|
K1, K2 (Bölüm 1)
|
2
|
Homojen Reaksiyonların Kinetiği-I
|
K1, K2 (Bölüm 2)
|
3
|
Homojen Reaksiyonların Kinetiği-II
|
K1, K2 (Bölüm 2)
|
4
|
Homojen Reaksiyonların Kinetiği-III
|
K1, K2 (Bölüm 2)
|
5
|
Kesikli Reaktör Verilerinin Yorumu-I
|
K1, K2 (Bölüm 3)
|
6
|
Kesikli Reaktör Verilerinin Yorumu-II
|
K1, K2 (Bölüm 3)
|
7
|
Kesikli Reaktör Verilerinin Yorumu-III
|
K1, K2 (Bölüm 3)
|
8
|
Reaktör Tasarımına Giriş-I
|
K1, K2 (Bölüm 4)
|
9
|
Reaktör Tasarımına Giriş-II
|
K1, K2 (Bölüm 4)
|
10
|
Tekil Bir Reaksiyon için İdeal Reaktörler-I
|
K1, K2 (Bölüm 5)
|
11
|
Tekil Bir Reaksiyon için İdeal Reaktörler-II
|
K1, K2 (Bölüm 5)
|
12
|
Tekil Bir Reaksiyon için Tasarım-I
|
K1, K2 (Bölüm 6)
|
13
|
Tekil Bir Reaksiyon için Tasarım-II
|
K1, K2 (Bölüm 6)
|
14
|
Tekil Bir Reaksiyon için Tasarım-III
|
K1, K2 (Bölüm 6)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Octave Levenspiel, (1999), Chemical Reaction Engineering, Third Ed. John Wiley & Sons.
K2- Kimyasal Tepkime Mühendisliği, (2016), Üçüncü Baskıdan Çeviri, Octave Levenspiel, (Çeviri Editörü,
Prof. Dr. Mehmet Rıza Altıokka, Editör Yardımcısı, Yrd. Doç. Dr. Elif Ödeş Akbay), Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- H. Scoot Fogler, (1992), Elements of Chemical Reaction Engineering, (Second Ed.), Prentice-Hall
International, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Kimya Mühendisliği alanında öğrencinin, reaksiyon kinetiği kavramının temel esaslarını öğrenmesini ve izotermal reaktör tasarımını yapabilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasal Reaksiyon Müh. Genel Bakış, Homojen Reaksiyonların Kinetiği, Kesikli Reaktör Verilerinin Yorumu, Reaktör Tasarımına Giriş, Tekil Bir Reaksiyon için İdeal Reaktörler, Tekil Bir Reaksiyon için Tasarım.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
4
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
2
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|