Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Parelel Reaksiyonlar için Tasarım-I
|
K1, K2 (Bölüm 7)
|
2
|
Parelel Reaksiyonlar için Tasarım-II
|
K1, K2 (Bölüm 7)
|
3
|
Çoklu Reaksiyonların Potporisi-I
|
K1, K2 (Bölüm 8)
|
4
|
Çoklu Reaksiyonların Potporisi-II
|
K1, K2 (Bölüm 8)
|
5
|
Sıcaklık ve Basınç Etkileri-I
|
K1, K2 (Bölüm 9)
|
6
|
Sıcaklık ve Basınç Etkileri-II
|
K1, K2 (Bölüm 9)
|
7
|
Sıcaklık ve Basınç Etkileri-III
|
K1, K2 (Bölüm 9)
|
8
|
Doğru Reaktör Türünün Seçimi-I
|
K1, K2 (Bölüm 10)
|
9
|
Doğru Reaktör Türünün Seçimi-II
|
K1, K2 (Bölüm 10)
|
10
|
İdeal Olmayan Akışın Temelleri-I
|
K1, K2 (Bölüm 11)
|
11
|
İdeal Olmayan Akışın Temelleri-II
|
K1, K2 (Bölüm 11)
|
12
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-I
|
K1, K2 (Bölüm 25)
|
13
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-II
|
K1, K2 (Bölüm 25)
|
14
|
Akışkan - Tanecik Reaksiyonları-III
|
K1, K2 (Bölüm 25)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Octave Levenspiel, (1999), Chemical Reaction Engineering, Third Ed. John Wiley & Sons.
K2- Kimyasal Tepkime Mühendisliği, (2016), Üçüncü Baskıdan Çeviri, Octave Levenspiel, (Çeviri Editörü,
Prof. Dr. Mehmet Rıza Altıokka, Editör Yardımcısı, Yrd. Doç. Dr. Elif Ödeş Akbay), Palme Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- H. Scoot Fogler, (1992), Elements of Chemical Reaction Engineering, Second Ed., Prentice-Hall
International, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Kimya Mühendisliği alanında kimyasal kinetik ve reaktör tasarımı büyük önem arz etmekte olup öğrencilere, kimyasal kinetik yanında reaktör tasarımı ve uygulama alanları hakkında detaylı bilgilendirme dersin amacı olarak verilebilir.
|
Dersin İçeriği
|
Paralel Reaksiyonlar için Tasarım, Çoklu Reaksiyonların Potporisi, Sıcaklık ve Basınç Etkileri, Doğru Reaktör Türünün Seçimi, İdeal Olmayan Akışın Temelleri, Akışkan - Tanecik Reaksiyonları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
4
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
2
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|