Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Teknik resmin önemi ve kullanılan araçlar
|
K1-K2-K3-YK1
|
2
|
Standart yazı. Teknik resimde kullanılan çizgiler.
|
K1-K2-K3-YK1
|
3
|
Geometrik çizimler
|
K1-K2-K3-YK1
|
4
|
Noktanın izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
5
|
Doğrunun izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
6
|
Düzlemin izdüşümü
|
K1-K2-K3-YK1
|
7
|
Standart görünüşler, ön görünüş
|
K1-K2-K3-YK1
|
8
|
Standart görünüşler, üst görünüş
|
K1-K2-K3-YK1
|
9
|
Standart görünüşler, yan görünüşler
|
K1-K2-K3-YK1
|
10
|
Kesit alma.
|
K1-K2-K3-YK1
|
11
|
Tek nokta perspektif çizimi
|
K1-K2-K3-YK1
|
12
|
İki nokta perspektif çizimi
|
K1-K2-K3-YK1
|
13
|
Ölçülendirme standartları
|
K1-K2-K3-YK1
|
14
|
Ölçülendirme teknikleri
|
K1-K2-K3-YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÖKÇE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. MEGEP. (2011). Temel Teknik Resim. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
K2. Giesecke, F. E. Lockhart, S., Goodman, M. ve Johnson, C.M. (2010). Technical Drawing with Engineering Graphics (14th Edition). Prentice-Hall.
K3. Kocabıçak, Ü. (2006). AutoCAD ile Bilgisayar Destekli Teknik Resim. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. French T.E , Vierck C.J. (2000) Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw Hill 1978. Intellicad Manual, Bricsnet.
|
Dersin Amacı
|
Mühendislik fakültesi öğrencilerine temel mühendislik formasyonu kazandırmak. Mühendis adaylarının soyut düşünme yeteneklerini geliştirmek. Zamanı doğru ve yerinde kullanabilme becerisi geliştirmek. Tertip-düzen, standart anlayışı içerisinde bir disiplin oluşturmak. Mühendis adaylarına proje, tasarım yapabilme özelliği katmak. Mühendis adaylarının sorunlar karşısında analitik çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Teknik resmin önemi ve kullanılan araçlar,Standart yazı. Teknik resimde kullanılan çizgiler,Geometrik çizimler,İzdüşüm ( Noktanın, doğrunun, düzlemin izdüşümü ),Standart görünüşler ( Ön, üst, yan görünüşler ),Kesit alma, Perspektif çizimi,Ölçülendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme
|
-
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|