Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş
|
|
2
|
Temel işlemler ve komutlar 1
|
|
3
|
Temel işlemler ve komutlar 2
|
|
4
|
Matris işlemleri ve vektörler
|
|
5
|
Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon)
|
|
6
|
Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler)
|
|
7
|
Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 1
|
|
8
|
Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 2
|
|
9
|
Fonksiyon oluşturma ve kullanma
|
|
10
|
Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 1
|
|
11
|
Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 2
|
|
12
|
Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1
|
|
13
|
Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 2
|
|
14
|
Grafikler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Basri Çelik, Maple ve Maple İle Matematik, Dora Basım Yayın, 2010 - Can Aktaş, Maple ile Sembolik Hesaplama, Kriter Yayınları, 2012 - White, Ralph E., Subramanian, Venkat R., Computational Methods in Chemical Engineering with Maple, Springer, 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
Michael Halvorson, Microsoft® Visual Basic® Professional 6.0 Step by Step, Microsoft Press, 1998.
|
Dersin Amacı
|
Mühendislikte bilgisayar programlamanın önemini ve yöntemini anlatarak, seçilecek bir programlama dilinde mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan programlar yazabilecek bilgiyi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş, Temel işlemler ve komutlar, Temel işlemler ve komutlar, Matris işlemleri ve vektörler, Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon), Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler), Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması, Fonksiyon oluşturma ve kullanma, Program kontrol komutları (Döngü kontrolü), Program kontrol komutları (Koşullu kontrol), Grafikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
2
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
-
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
-
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
4
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
3
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|