ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA KMÜ102 BAHAR 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlgili programda fonksiyon ve komutları kullanır.
    2-Temel işlevleri ve komutları kullanarak problemleri interaktif olarak çözer.
    3-Çeşitli matematiksel yöntemleri kullanarak programlama yardımıyla problemleri çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 402918
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   126
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,2 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş K1 - K2 - K3: Bölüm 1, Bölüm 2
    2 Temel işlemler ve komutlar 1 K1 - K2 - K3: Bölüm 1, Bölüm 2
    3 Temel işlemler ve komutlar 2 K1 - K2 - K3: Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3
    4 Matris işlemleri ve vektörler K1 - K2 - K3: Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7
    5 Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon) K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    6 Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler) K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    7 Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 1 K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    8 Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması 2 K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    9 Fonksiyon oluşturma ve kullanma K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    10 Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 1 K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
    11 Program kontrol komutları (Döngü kontrolü) 2 K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6
    12 Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 1 K1 - K2 - K3: Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6
    13 Program kontrol komutları (Koşullu kontrol) 2 K1 - K2 - K3: Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7
    14 Grafikler K1 - K2 - K3: Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Bora AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. https://www.excel-easy.com/vba.html K2. http://exceldersi.com/ K3. Michael Halvorson, Microsoft® Visual Basic® Professional 6.0 Step by Step, Microsoft Press, 1998.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mühendislikte bilgisayar programlamanın önemini ve yöntemini anlatarak, seçilecek bir programlama dilinde mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan programlar yazabilecek bilgiyi vermektir.
    Dersin İçeriği Programlamanın önemi ve temel programlamaya giriş, Temel işlemler ve komutlar, Temel işlemler ve komutlar, Matris işlemleri ve vektörler, Sayısal yöntemler (Kök bulma, İnterpolasyon), Sayısal yöntemler (İntegrasyon, Diferansiyel denklemler), Değer atama, silme ve bulma fonksiyonlarının oluşturulması, Fonksiyon oluşturma ve kullanma, Program kontrol komutları (Döngü kontrolü), Program kontrol komutları (Koşullu kontrol), Grafikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma 2
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme 3
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme 3
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme 2
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme -
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme -
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster