ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I KMÜ401 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proses cihazlarının detaylı tasarımlarını yapar.
    2-Simülasyon yardımıyla proses ekipmanlarının çalışma parametrelerine karar verir
    3-Bir cihaz tasarımının proje raporunu hazırlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512020
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4512020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Proses Tasarımına Giriş K1-Bölüm 1, K2-Bölüm-1, YK1-Bölüm1
    2 Sıvı ve gaz maddelerin taşınmasında kullanılan proses birimlerinin tasarımı K1-Bölüm 5, K2-Bölüm-1
    3 Katı maddelerin taşınmasında kullanılan proses birimlerinin tasarımı K1-Bölüm 10, K2-Bölüm-1
    4 Isı Aktarımında Kullanılan Proses Birimlerinin Tasarımında Genel Yöntem K1-Bölüm 12, K2-Bölüm-2
    5 Gövde ve Boru Isı Değiştiricilerinin Tasarımı K1-Bölüm 12, K2-Bölüm-2
    6 Gövde ve Boru Isı Değiştiricilerinin Simülasyonu K1-Bölüm 4
    7 Basınçlı Kapların Tasarımı ve Simülasyonu K1-Bölüm 4, Bölüm-13
    8 Tepsili Kolon Tasarımı İki Bileşenli Destilasyon K1-Bölüm 11, K2-Bölüm-3
    9 Tepsili Kolon Tasarımı Çok Bileşenli Destilasyon K1-Bölüm 11, K2-Bölüm-3
    10 Kolon ve Kolon Elemanlarının Tasarımı K1-Bölüm 11, K2-Bölüm-3
    11 Çok Bileşenli Destilasyon Simülasyonu K1-Bölüm 4
    12 Destilasyon birimlerinin simülasyonu K1-Bölüm 4
    13 Absorpsiyon ve desorpsiyon simülasyonu K1-Bölüm 4
    14 Proje raporu hazırlama ve sunma YK1-Bölüm 10
    Ön Koşul KMÜ201 Akışkanlar Mekaniği
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Sinnot, R., Towler, G., (2013) Chemical Engineering Design, Çev.: Saffettin Ferda Mutlu, Nobel Yayınları Ankara. K2- E, BOLAT, vd. (2003) Proses Cihazlarının Tasarımı Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1- E, BOLAT, vd. (2009) Proses Tasarımı Ders Notları YK2- Couper, J.R., Penney, W.R., Fair, J.R., Walas, S.M. (2010) Chemical Process Equipment, Butterworth Heineman, Boston
    Dersin Amacı Öğrencilerin tasarım becerilerinin geliştirilerek tasarımla ilgili kararların alınması üzerinde durulacaktır. Bir çok kimya mühendisliği problemi çözülerek gerekli kavramlar anlaşılır biçimde örneklerle açıklanacaktır. Bir Kimya mühendisliği öğrencisinin proses cihazlarının tam bir tasarımını yapabilmesi beklenmektedir.
    Dersin İçeriği Malzemelerin Taşınmasında Kullanılan Proses Birimlerinin Tasarımı, Isı Aktarımında Kullanılan Proses Birimlerinin Tasarımında Genel Yöntem, Gövde ve Boru Isı Değiştiricilerinin Tasarımı ve Simülasyonu, Reaktör Tasarımı, Reaktör Simülasyonu, Tepsili Kolon Tasarımı İki Bileşenli Destilasyon, Tepsili Kolon Tasarımı Çok Bileşenli Destilasyon, Kolon ve Kolon Elemanlarının Tasarımı, Absorpsiyon Kolonlarının Tasarımı, Ayırma Proseslerinin Simülasyonu, Proses cihazlarının Maliyet Kestirimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin kimya mühendisliği problemlerini çözme ve modellenmeye yönelik kullanma 4
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme 4
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme -
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme 5
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme 3
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 3
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma 4
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme 3
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme 3
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster